Bola to sexuálna biblia pre chlapcov v puberte i pre dospelých mužov. Nahé ženy v provokujúcich pózach na titulke časopisu v 50. rokoch minulého storočia. Revolúcia.

Časopis Playboy zarábal na erotike a na predstave ženy ako sexuálneho objektu viac ako 60 rokov. Nebolo to lacné porno s lacnými ženami v lacnom časopise. To bola Marilyn Monroe na prvej obálke, tiež Brigitte Bardot, Naomi Campbell, Kate Moss, Cindy Crawford, Kim Basinger či Charlize Theron, ale aj rozhovor s Jimmym Carterom, Johnom Lenonom a Malcolmom X.

Ale výsledok lacný bol. Náklad a popularita časopisu bola spojená so sexi zajačikom s uškami a lacnou nahotou. Od marca budúceho roka bude svetoznámy magazín pre mužov bez nahých žien. Súhlas dal samotný Hugh Hefner, zakladateľ kultového časopisu.

Nerobí to z rešpektu k ženám, ale z obchodného hľadiska. Nahota sa presunula na internet v miere, v ktorej jej printový časopis už konkurovať nemôže. Preto Playboy robí novú revolúciu. Vzdáva sa nahých žien ako biznis modelu. Chce osloviť mladšiu generáciu mužov a ženské publikum. Aj preto bude sexuálny stĺpček prvý raz písať žena.

Podobne zaskočil Pirelli. Kalendár výrobcu pneumatík pre rok 2016 nebude taký sexistický ako sme si zvykli. Modelky vystriedajú úspešné ženy a viac ako telo dostanú prednosť ich schopnosti. Uvidíme Serenu Williams, Patti Smith, Yoko Ono, bude tam režisérka Ava Duvernay, komička Amy Schumer, spisovateľka Fran Lebowitz či 19-ročná blogerka Tavi Gevinson. A fotiť ich bude známa fotografka a feministka Annie Leibovitz.

V oboch prípadoch sa zdá, že sa ženy dočkali zázraku. Motívy sú viac obchodné ako spoločenské a ide viac o zisk ako o rešpekt a snahu o rovnocenné postavavenie žien, ale výsledok stojí za to. Mužský svet objavil aj iné časti ženského tela. Napríklad hlavy a v nich názory. Toto bude nový odkaz pre chlapcov v puberte a dospelých mužov.   

Môže to byť rovnako sexy, ak nie ešte viac.

 

Prečítajte si aj Svokra a zašpinený sporák