BRATISLAVA. Mnoho žien stále nemá dostatok informácií o rakovine prsníka a jej prevencii. Treba na to pravidelne upozorňovať, možno tak prispieť k záchrane života a zdravia. Povedala to dnes na tlačovej konferencii k pripravovanému AVON Pochodu proti rakovine prsníka Elena Hudáková zo združenia Amazonky. Práve tomuto združeniu bude venovaný zisk z pochodu.

V poradí deviaty ročník pochodu za zdravé prsia sa bude konať 17. júna v areáli Bratislavského hradu, konkrétne na Východnej terase. "Chystáme program pre dámy, pánov aj pre rodiny s deťmi," informovala Eva Kandríková z AVON Cosmetics Slovensko. Tento rok možno podľa nej očakávať viac účastníkov ako vlani. Minulý rok prišlo takmer 6000 ľudí, 34.000 eur odovzdali neziskovej organizácii Zdravá žena.

 

Foto - TASR

 

Ambasádor Maroš Kramár

Ľudia sa tento rok môžu tešiť na koncerty, autogramiády, diskusie aj detské divadlo. V popoludňajších hodinách je naplánovaný symbolický pochod, ktorý povedie historickým centrom mesta a bude dlhý približne tri kilometre. Charitatívne podujatie má poukázať na dôležitosť starostlivosti o zdravie a tiež zvýšiť povedomie o rakovine prsníka.

Vstupenkou na podujatie, a aj do areálu Bratislavského hradu, bude tričko, ktoré tento rok vytvoril módny návrhár Lukáš Macháček. Podujatie podporia aj známe tváre verejného života. Ambasádorom projektu je napríklad herec Maroš Kramár, tvárou pochodu modelka Soňa Skoncová. „Som nesmierne rada, že môžem byť súčasťou takého významného projektu. Už len príprava kampane bola pre mňa obrovskou skúsenosťou, kedy som mala možnosť stretnúť sa s tak skvelými a silnými ženami. Úprimne sa teším na AVON Pochod a verím, že bude pre mňa doslova zážitkom, na ktorý sa len tak nezabúda,“ povedala Skoncová.

 

Modelka Soňa Skoncová.  Foto - AVON

 

Málo informácií

"Vďaka tomuto projektu už druhý rok cestujeme po Slovensku a edukujeme ženy o možnostiach prevencie rakoviny prsníka. Zároveň si získavame údaje o tom, čo ženy vedia a nevedia," vysvetlila Erika Zámečníková z mamologického oddelenia Onkologického ústavu nemocnice sv. Alžbety v Bratislave. Dodala, že v rámci projektu oslovili 6500 žien, vďaka čomu zistili, že viac ako polovica z nich nikdy neabsolvovala vyšetrenie prsníkov a že informovanosť o ochorení je nízka.

Spoločnosť AVON Cosmetics sa na Slovensku venuje problematike rakoviny prsníka už viac ako 19 rokov. Od vzniku pochodu sa podarilo vyzbierať viac ako 1,2 milióna eur, tie poslúžili na podporu vzdelávania zdravotníckeho personálu, kúpu diagnostických prístrojov a psychosociálnu podporu žien.

.

Prečítajte si aj Sestry všetko robili spoločne, teraz majú obe rakovinu