Tento týždeň ma zavolali do diskusie o čase. Otázky a okruhy boli jasné - ako si zatriediť čas, ako s ním lepšie pracovať, ako ho nestrácať, a ako si veci plánovať. Už to tak býva, a stáva sa to len úzkej skupine ľudí ako ja, že som si myslela, že diskusia je o hodinu neskôr a na úplne inom mieste.

V panike som to aspoň zistila desať minút pred skutočným začiatkom, a tak som dobehla s vyplazeným jazykom na nesprávne miesto, aby som konečne na to správne meškala 15 minút. A teraz rozprávaj niečo múdre o time managemente, však? 

 

Time management v praxi

Ako si tak bežne zariadiť čas a nemeškať, v tom vám úprimne neporadím. Ale viem vám povedať inú vec. Ja som za posledný rok pomerne radikálne zmenila štýl života. Odišla som dobrovoľno-nedobrovoľne z RTVS a paradoxne, vďaka Jaroslavovi Rezníkovi, som prešla zo šialeného tempa televízie, do normálneho ľudského tempa, ktoré znamená, že človek má čas napríklad aj na takú banálnu vec, ako sa ísť naobedovať, a nechodí domov každý deň po ôsmej večer. Má voľné víkendy a vie si zobrať normálne dovolenku a ísť aj k lekárovi. Zdanlivo banálne veci, ale v televíznom tempe nemožné.

 

 

Zmenila som prácu a stále robím to, čo ma baví, len už tomu venujem normálny objem času a zrazu mám čas na všetko, čo som zanedbávala. V prvom rade na seba a normálne stravovanie, ale aj na psa, na priateľov, rodinu. Zo začiatku som prišla domov a nevedela, čo vlastne mám robiť, pretože posledných desať rokov som domov o piatej podvečer neprišla NIKDY. A tak som postupne prešla na normálny život, a svet sa neskončil, funguje ďalej, a môj vlastný svet sa nezrútil. 

 

Time management tipy

Človek sa niekedy ocitne v práci, ktorá ho síce baví a napĺňa, ale neznamená to, že jej má obetovať úplne všetko. Myslím, že našu generáciu, a všetky ďalšie, bude čakať zásadná zmena životného štýlu, kde sa ľudia budú musieť naučiť vyboxovať si viac času pre seba a menej pre prácu. V období, kde má množstvo ľudí z môjho okolia vážny burn out je to na zamyslenie a vlastne rozmýšľam, či by to časom nečakalo aj mňa, nebyť môjho odchodu z RTVS. 

Budeme sa musieť naučiť nedefinovať sa len cez kariéry a peniaze, a naučiť sa merať svoje bohatstvo aj kvalitne stráveným časom mimo práce. Aj to ma vlastne naučil odchod z RTVS - ak máte postavené tri piliere - rodinu - priateľov - prácu a máte ich s dobrými základmi, ak sa vám jeden zrúti, dva vás podržia. Mne sa zmenou práce na pár mesiacov zrútili základy jedného, ale zvyšné dva to dali. Ak sa vám zasa zrúti rodina, práca aj priatelia vás podržia. A naopak. Všetky tri piliere sú dôležité. Rovnako. Lenže, keď ste od rána do večera v práci, tak sa vám zvyšné zakrpatia, a potom sa to stavia nanovo ťažšie. 

Moje dobré rady pre vás teda sú nasledovné - majte sa tak radi, že nebudete robiť denné nadčasy od nevidím do nevidím. Firma, ani vaša kariéra sa nezrúti. Budujte si záchrannú sieť, keď sa vám jedna z vecí zrúti. Majte kariéru, aj úspešnú, aj keď treba zaberte, ale primerane - aby ste sa v štyridsiatke neobzreli a neľutovali, že ste kopec vecí nestihli pre niekoho iného firmu a zisk. To je time management vo veľkom. A teraz už musím utekať, zasa v tom "malom" time managemente meškám na stretnutie. Ženy v meste, želám vám čo najmenej uponáhľaný týždeň!