BRATISLAVA. Na móle si skúša chôdzu v lodičkách, pózuje a kontroluje sa v zrkadlách sály v hoteli Devín. Pohybuje sa sebaisto, pyšne, aj keď nemá miery ani vek dokonalej modelky, uveríte jej všetko, čo si na seba oblečie. Málokto by tipoval, že je to iba jej druhá módna prehliadka.

Iveta Leginuszová nie je modelka, ale finančná riaditeľka. „Pre mňa je to taký príjemný úlet a veľmi som sa v tom našla,“ hovorí v prestávke módnej prehliadky, ktorú predvádzajú obyčajné ženy. Ona sama sa k amatérskemu modelingu dostala ako finalistka súťaže Missis Models, v ktorej vyhrala cenu vizážistov. „Niečo na mne videli, tak som si povedala, že asi niečo na mne bude a že to teda skúsim na móle,“ vysvetľuje.  

 

Spoločenské šaty.

 

Atraktívne modely vo veľkosti 46

Iveta Leginuszová je prvou modelkou na móle, ktorá otvára dvojhodinovú moderovanú prehliadka. Za potlesku asi 150 žien v publiku predvádza šaty a modely výrazných farieb a príťažlivých strihov. „Som typ ženy, ktorej sa páči mať na sebe niečo originálne. Vždy sa mi veľmi páčili modely, ktoré podčiarkli ženské krivky,“ vysvetľuje neskôr.

Nie je na móle sama. Modelky rôzneho veku a konfekčných veľkostí od 36 až po 46 predvádzajú v hoteli Devín šaty do práce, na voľný čas a do spoločnosti. Zostavila ich skúsená stylistka, vizážistka a fotografka Kaja Čemová, ktorá naposledy robila prehliadku s tohtoročnými Miss Slovensko. Zostaviť modely pre ženy po štyridsiatke bola pre ňu výzva.

 

 

„Ako sa menia módne trendy, menia sa aj hodnoty žien v tomto veku. Žena po štyridsiatke má už svoj vyhranený vkus, štýl, akým sa oblieka, súvisí to aj s pracovným prostredím, v ktorom sa pohybuje.  Móda v obchodoch je obmedzená aj vo farbách, aj v módnych trendoch. Akoby sa čakalo, že len pubertiačky môžu chodiť oblečené štýlovo a podľa najposlednejších módnych trendov,“ vysvetľuje Čemová.

 

 

Ženy by sa mali podľa nej obliekať podľa typu postavy, vyberať si presné strihy, tiež farby podľa svojho farebného typu. „Ženy pracujúce na vyšších pracovných pozíciách by si mali dať najviac záležať na dodržiavaní bontónu obliekania, preto by mali siahať po kvalitných kúskoch, aby dostatočne reprezentovali firmu. Tam, kde žena nepotrebuje chodiť do práce striktne oblečená, nemusí byť náročná na príliš drahé kúsky. Cena niekedy nie je merítkom kvality,“ hovorí Čemová.
 

Kaja Čemová (v strede) a jej modely a modelky. 

 

Kabáty vo výrazných farbách

Módna prehliadka má úspech. Mnoho žien si po nej v zákulisí niektoré modely hneď kúpi. Najväčší úspech majú jesenné kabáty vo výrazných farbách, spoločenské šaty s čipkou alebo odvážnejšie so strapcami. „Úspech zožala najmä biela, púdrová ružová a bordová farba, čo sú farby tohtoročnej sezóny jeseň-zima 2015/2016,“ uzatvára Čemová.

 

 

Stylistka, modelky i ženy, ktoré na prehliadku prišli sa zhodujú, že s vekom je stále ťažšie kúpiť si šaty, ktoré vás zvýraznia.

„Ak siahneme po nejakých kúskoch oblečenia v hromadných obchodoch, chce to veľa času, kým prejdete regály a dostanete sa na rad ku kabínkam, až zistíte, že materiál aj tak nestojí za nič. Ak si to aj kúpite, necítite sa v ten deň luxusne. Mám rada kvalitné materiály a kvalitné strihy, premyslené, dôkladné a zaujímavé. Uprednostňujem menej kúskov šiat, ale o to kvalitnejšie. Kvalitne a zaujímavo oblečená žena vyzerá pestovane a vzbudzuje obdiv a rešpekt. No predovšetkým sa musí cítiť dobre a luxusne aj vo všedný deň,“ vysvetľuje Iveta Leginuszová. Výber sa podľa nej zužuje, keď potrebujete veľkosti 40-42. „Ak aj niečo nájdete, je to veľmi usadlé,“ hovorí Leginuszová.  

 

 

Výber šiat pre ženy po štyridsiatke je úzky, ale zmeniť sa musia aj samotné ženy.

„Slovenská žena je viac-menej konzervatívna. Musí mať v sebe trošku exhibície, aby sa obliekla napríklad do výrazných farieb alebo si len dala klobúk na hlavu. Zistila som však, že každá žena sa to vie naučiť. Je to o jej sebavedomí. Pokiaľ sme spokojné samé so sebou, vyberáme si aj iné kúsky oblečenia,“ myslí si Kaja Čemová.

 

 

Ako zatraktívniť svoj vek i vzhľad bude ženy učiť v rámci projektu Lady me academy, kde sa bude venovať vonkajšej kráse ženy - oblečeniu a celkovej vizáži dám.

„Cieľom je, aby sa žena cítila skvele a očarujúco v akomkoľvek oblečení a kedykoľvek“ dodáva Čemová.

Projekt 40 + LADY ME je zameraný na systematický rozvoj žien okolo veku 40 rokov.  Idea vychádza z prieskumov Lancaster University, Hay Study 2012, McKinsey, Biela kniha Platformy žien Slovenska, z osobných skúseností samotných 6 –tich autoriek a z príbehov žien, ktoré počas projektu formovali celkovú ideu.

”Práve v období okolo veku 40 rokov dochádza v žene k potrebe intenzívnemu pocitu naplnenia a celkovej sebarealizácie. Životné situácie, ktoré podnietia ženu k túžbe po zmene sú spojené s potrebou návratu k sebe. Ženy v tomto období bilancujú uplynulé obdobie a hľadia do budúcnosti”, hovorí Eva Marková, líderka projektu. 

 

 

Prečítajte si aj Ženy sú u nás konzervatívne, málo sebavedomé a po štyridsiatke sa zanedbávajú, hovorí koučka 

 

 

Ďakujeme, že ste článok dočítali až do konca. V tejto chvíli už pripravujeme ďalší.

podporte nás a vyhrajte

Spoplatnené s PlatbaMobilom.sk.