Bude to prvý ročník veľkého predajného eventu dizajnových značiek pre deti. Hlavnou organizátorkou zodpovednou za komunikáciu je Marika Beňadik Majorová, ktorá s ďalšími inšpiratívnymi ženami predstaví viac ako 50 značiek zo Slovenska a Čiech.

Ambasádorkami projektu budú známe mamy a milovníčky dizajnu Tamara Šimončíková Heribanová, Ivica Jusková a Kristína Farkašová.

 

Foto - Kristína Botlová

 

Bratislava ožije detským dizajnom

Prvý ročník kid. shop up je za dverami a všetky mamičky, ale aj deti vo veku od nula do 12 rokov sa majú na čo tešiť. Predajný event prinesie dizajnové značky z oblastí oblečenia, doplnkov, hračiek, knižiek, nábytku, dekoru a kozmetiky. Prvý ročník sa zameriava najmä na pôvodné slovenské a české značky, lokálne obchody a online shopy s ponukou zahraničných dizajnových značiek. Podľa slov Mariky Beňadik Majorovej  to, s čím deti vyrastajú, s čím sa hrajú, čo čítajú, nosia, na čo sa pozerajú, ovplyvňuje ich vnímanie sveta a estetiky ako takej.

Marika aj ostatné členky teamu kid. shop up začali vnímať dizajn detského oblečenia a hračiek hlavne po tom, ako sa stali mamami. Uvedomili si, že je veľmi dôležité dbať o to, z akých materiálov sú hračky a oblečenie vyrobené, kto ich vyrába, či sa deti pri ich nosení a používaní cítia pohodlne.

Ďalšia mama a organizátorka eventu Katarína Morávková o výbere značiek a predajcov povedala: „Chceme priniesť výber toho najlepšieho, čo sa pre deti robí a spojiť na jednom mieste predajcov, ktorí kladú vysoké nároky na kvalitu a dizajn. Spojili sme svoje sily pre tri dni plné krásna.“

 

Foto - Kristína Botlová

 

Dizajnové kolekcie pre deti

Ambíciou prvého ročníka dizajnového eventu kid. shop up je priniesť naozaj to najlepšie, čo doma máme. Preto organizátorky oslovili prestížne slovenské návrhárky Lenku Sršňovú, Michaelu Bednárovú, návrhára Martina Hrču a dizajnérku doplnkov žijúcu v Paríži Zuzanu Mikytovú.

Návrhári predstavia verejnosti po prvýkrát svoje limitované edície určené výhradne deťom. Pre úplnosť ešte treba dodať, že projekt kid. shop up má výnimočnú vizuálnu identitu, za ktorou stojí grafická dizajnérka Mikina Dimunová. Pracovala na nej spoločne so svojou 5-ročnou dcérou a vznikol tak výnimočný dizajnérsky počin, ktorý pekne zapadá do konceptu celého eventu. Mikina patrí medzi dizajnérsku elitu a v minulosti pracovala aj pre svetoznáme módne značky. Jej vizuálne identity patria medzi oceňované práce slovenského dizajnu.

 

Foto - kid. shop up

 

Kid. shop up však nebude iba o nakupovaní. Na svoje si prídu celé rodiny, pretože môžu zažiť neopakovateľné zážitky. Čakajú ich napríklad workshopy kreslenia so SNG, workshop s dizajnérkou Lenkou Sršňovou, premiéra talkshow Kristíny Farkašovej, detská škola varenia s Jemine, divadielko a koncert Uspávanky. Pre návštevníkov bude, samozrejme, k dispozícii aj chill out zóna/kaviareň, parking pre kočíky a kútik na dojčenie a prebaľovanie.

 

Foto - Kristína Botlová

 

Nová talk show Farkašovej

Jednu z ambasádoriek projektu a najznámejšiu slovenskú mamu Kristínu Farkašovú netreba špeciálne predstavovať. Kristína svojimi bestsellermi Som mama a pokračovaním Stále som mama ovládla celú mamičkovskú komunitu. Jej prvá kniha v týchto dňoch vyšla aj v susednom Česku. Podľa Kristíniných slov bolo zaujímavé čítať svoj text v češtine a problém bol jedine s prekladom slova "knedle". Tak totiž Kristína označuje v prvej knihe svoje dvojičky Matildu a Elu. V češtine je totiž "knedlik" mužského rodu a preto budú v českej verzii dievčatá "koblihy" dodala s úsmevom Kristína.

Kristína Farkašová sa stala ambasádorkou projektu kid. práve vďaka svojmu vzťahu k dizajnu - už niekoľko rokov navrhuje tričká s vtipnými textami pod vlastnou značkou Koláčová. Tento rok k tomu pribudli aj detské šaty a tenisky. Kristína prezradila, že chystá svoju vlastnú talk show, do ktorej si každý mesiac bude pozývať hostí. Zatiaľ síce neprezradila viac, ale práve štart tejto show bude súčasťou programu Kid. shop up v Starej tržnici. Kristína vyspovedá ďalšie dve ambasádorky Tamaru Šimončíkovú Heribanovú a Ivicu Juskovú. Témou budú, samozrejme, materstvo, deti a dizajn.

 

 

Ocenenie detského dizajnu

Ambíciou organizátoriek kid. shop up je aj založenie tradície oceňovania dizajnu pre deti. „Cieľom je každoročne vyzdvihnúť najlepší dizajn a šíriť povedomie o kvalitných značkách medzi verejnosťou. Zároveň chceme motivovať našich vystavovateľov, spomedzi ktorých naša odborná porota vyberie víťazov v kategóriách Produkt, Kolekcia a Komunikačný design,“ hovorí o ocenení Milada Halová, posledná z organizátoriek podujatia. Vyhlásenie víťazov bude súčasťou sobotného programu.

 

Foto - facebook kid. shop up

 

.

Prečítajte si aj Kurátorky: Chceme vrátiť váhu slovu dizajn