Reklama je moja práca. Práca, ktorá ma živí a ktorú mám rada. Sme spolu už 17 rokov. Samozrejme sú veci, ktoré ma na nej niekedy neuveriteľne štvú, ale tak to už býva v každom vzťahu. S reklamou prežívame dobré dni, aj tie horšie. Bez ohľadu na to ako na tom práve sme, je jeden dôvod, prečo ma stále baví. Keď uvidím, že niekto niekde na svete vytvoril reklamu, ktorá v sebe nesie tak silné posolstvo a tak silný príbeh, že z nej mám zimomriavky, vtedy si poviem, že to má zmysel.

Reklama je “umenie” pre masy. Ovplyvňuje ľudí, a to veľmi výrazne. Bez ohľadu na to, či si to uvedomujú, alebo nie. Nie vždy ide v reklame o kúpu šampónu alebo piva. Sú veľké značky, ktoré svojmu publiku odovzdávajú inšpiratívne myšlienky a posolstvá, a tie nás niekedy donútia zamyslieť sa, či dokonca zmeniť pohľad na seba.

Server AdAge.com vybral najlepšie reklamy 21. storočia a na prvé miesto dal reklamnú kampaň Dove – Kampaň za skutočnú krásu. Myslím, že veľmi zaslúžene. To, čo robí Dove, pre nás ženy, je fascinujúce. Celé roky vo svojom komunikačnom koncepte dodáva ženám sebaúctu a sebavedomie. “Nastavuje zrkadlo” ženskej kráse a hľadá ju vo výnimočnosti a drobných nedokonalostiach.

Dove otvoril celosvetovú diskusiu o pojme ženská krása, o tom, ako ženy vidí ich okolie a ako sa vidia oni sami. O umelo vytvorených ideáloch krásy a prehnanej snahe žien sa im priblížiť.

To, že reklamné filmy Dove vyhrávajú svetové reklamné festivaly je podľa mňa úplne prirodzené. Vždy totiž veľmi presne triafajú emócie a vedia sa vcítiť do ženskej duše. Oveľa dôležitejšie však je, že masovo podporujú v ženách ich ženskosť, odvahu byť autentickými a jedinečnými.

Pre také kampane, ako sú kampane Dove, stojí za to každé ráno vstať z postele a ísť do práce. Premýšľať nad tým, že možno raz vznikne takáto kampaň aj u nás a my môžeme byť pri tom.

Pre mňa sú najsilnejšími reklamnými filmami Dove - Beauty Sketches, kde ženy opisovali sami seba a na základe toho, ich umelec, ktorý ich nikdy nevidel, naskicoval. Následne urobil portrét tej istej ženy, podľa toho, ako ju opísala iná osoba (video).

Väčšina z nás sa vníma kriticky, vyzdvihuje do popredia svoje nedostatky a nedokonalosti. Dove nám hovorí, že by sme s tým už mali prestať. Milé ženy v meste, aj ženy na dedine: “Ste krajšie, ako si myslíte”.