VIEDEŇ, BRATISLAVA. Vo viedenských kaviarňach budú tento týždeň podávať ku káve noviny a magazíny. Chcú takto bojovať proti internetovej konkurencii, ktorú nemôžu poraziť v rýchlosti, ale v kvalite. „Šancu pre tlačené printové vydanie novín, ktoré vychádza deň po udalosti, vidím v tom, že prinesú súvislosti, celú šírku udalosti a budú vysvetľovať,“ povedal pre ORF Nikolaus Koller z Inštitútu pre žurnalizmus a mediálny manažment.

V roku 1946 bolo v Rakúsku na výber 36 denníkov, dnes je to 16 titulov, vrátane novín, ktoré sa rozdávajú zadarmo. Aktuálny prieskum len potvrdzuje, aké dôležité sú pre čitateľov onlinové informácie. Printové médiá čítajú ľudia podľa prieskumu denne 49 minút, internetové naproti tomu až 188 minút.

 

 

Do akcie Zväzu rakúskych novín sa zapojilo viac ako sto kaviarní. „Užívanie si kávy a novín tvorí už storočia symbol,“ hovorí Berndt Querfeld, šéf viedenských kaviarní. K dispozícií budú mať hostia asi 35 denníkov, týždenníkov i magazínov.

Celý týždeň sa budú v kaviarňach organizovať aj diskusie o budúcnosti tlačových novín v čase interrnetu a o tom, aký obsah im udrží čitateľov a čtateľky. 

 

Prečítajte si aj Nemecké noviny dali po Kolíne na titulku biele telá a čierne ruky