BRATISLAVA. Pred desiatimi rokmi začínala ako vedúca predajne v Nemecku. To bolo v čase, keď v jej rodnom Slovinsku nemecký reťazec diskontných predajní ešte filiálky nemal. Menila krajiny, pracovala v Maďarsku, Chorvátsku a postupovala v kariérnom rebríčku.

Od júla je Lilijana Remich jedinou ženou v najvyššom vedení obchodného reťazca Lidl na Slovensku. Slovinka sa stala novou konateľkou, ktorá má na starosti úseky IT, kontrolingu, financií a práva. „V celej Európe má Lidl v takýchto pozíciách dve ženy, v Chorvátsku a teraz na Slovensku,“ povedala pre Ženy v meste.

 

 

Pohlavie nerozhoduje

Lilijana Remich hovorí, že je najlepším príkladom toho, ako Lidl podporuje ženy od skladníčok až po vrcholové manažérky. „Zo 124 vedúcich predajní je 60 percent žien. Pohlavie pri obsadzovaní nehrá úlohu, prioritne sa pozeráme na odborné predpoklady a kritériá potrebné pre pozíciu,“ povedal Matúš Gála, generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika na tlačovej konferencii, kde jeden z troch najväčších obchodných reťazcov na Slovensku predstavil projekt Zamestnávateľská značka. V kampani, do ktorej sa zapojili skutoční zamestnanci Lidl, vystupujú štyri ženy a traja muži.

„U nás v sklade pracuje väčšina žien, hlavne pre ženy s rodinami je tam veľmi výhodná pracovná doba, pri ktorej vieme fungovať s malými deťmi. Aj pri mnohých firemných akciách sa myslí na deti,“ povedala 38-ročná skladníčka Katka, ktorá pracuje v logistickom centre v Seredi.  

„U nás na centrále sa to začína vyrovnávať, ale stále prevažujú ženy. Myslím, že ženy sú lepšie, čo sa týka organizácie a schopnosť zvládať viacero vecí, muži sa rýchlejšie rozhodujú a reaguje promptne na nečakané situácie. Veľmi sa mi páči, že na centrále spoločnosti máme miestnosť pre tehotné ženy, je tam posteľ, kde si môžu ženy oddýchnuť a zase sa vrátiť do práce,“ povedala nám 33-ročná office asistentka Zuzka, ktorá v Lidl pracuje sedem rokov.

 

HR manažérka Ivana Braunsteinerová

 

Zvyšujú platy

Lidlu, ktorý je v Európe najväčším a na svete druhým najväčším diskontným obchodným reťazcom, sa na Slovensku darí. V roku 2004 začínal s 12 predajňami, dnes ich má 124 a zamestnáva 3800 zamestnancov. Viac ako 400 z nich pracuje v Lidli desať rokov. Do ľudí sa Lidl rozhodol investovať. Od októbra zvýšil mzdy viac ako 90 percentám zamestnancov. Ak priemerná mzda v maloobchode na pozícii predavač/ka bola podľa portálu platy.sk 526 eur, v Lidli je odteraz o takmer 40 percent vyššia.  

Ženám vychádza ako zamestnávateľ v ústrety. „My nekladieme žiadne prekážky, skôr sa snažíme ženy podporovať. Umožňujeme im pracovať na skrátený pracovný úväzok, hlavne po návrate z materskej,“ povedal generálny riaditeľ Gala.

Potvrdila to aj HR manažérka Ivana Braunsteinerová. „Máme na materskej 400 zamestnancov, väčšinou sú to ženy a asi traja muži. Po návrate im umožňujeme prehodnotiť pracovný úväzok a pracovať v čase aký im vyhovuje. Môžu pracovať 20, 25, 30 až 35 hodín týždenne,“ povedala pre Ženy v meste.

Nielen zamestnanci, ale aj verejnosť vníma Lidl ako jedného z najatraktívnejších zamestnávateľov na Slovensku. V súťaži Zamestnávateľ roka získal obchodný reťazec druhý miesto, čo bolo najvyššie umiestnenie potravinového reťazca v histórií ankety, v ktorej hlasuje verejnosť. 

 

Prečítajte si aj Connect pomáha ženám rozbehnúť biznis