BRATISLAVA. Je elegantná, z pravej kože a v štyroch farebných prevedeniach ako mnohé iné kabelky. Rozdiel pocítite, keď ju chytíte do rúk. Je teplá.

Kabelka Ladybag má zabudované vyhrievacie teleso, ktoré je vo vonkajšom vrecku. Nastaviť sa dá na tri stupne. „Bola to jedna z vecí, na ktorej sme pracovali dlhšie. Museli sme túto časť odizolovať, aby teplo nešlo aj do vnútra kabelky,“ hovorí pre Ženy v meste autorka prvej multifunkčnej kabelky, povolaním právnička Andrea Pisarčíková.

Zohrieva, keď na nej sedíte

Vonkajšie vrecko sa dá odzipsovať a na vyhrievanú časť si môžete sadnúť. Nie je to jediný rozdiel v porovnaní s inými kabelkami. Táto má aj nabíjačku, ktorá okrem vyhrievacieho systému nabije aj mobil, či tablet. „Je vo vnútornom vrecku, hneď vedľa vrecka na mobilný telefón. Cez dva USB porty si môžete nabiť mobil alebo tablet až trikrát na jedno nabitie,“ hovorí Pisarčíková. 

Od nápadu po predaj kabeliek ubehol takmer rok. „Pre mňa je to dosť dlhá doba. Potrebovali sme viac času, než som si na začiatku myslela, na zlepšovanie kabelky, hľadanie správnych materiálov či zipsu, a testovanie,“ hovorí Pisarčíková.

Na Slovensku ani v Česku výrobcu nenašli. „Na vývoj nových produktov to nie je prijateľné prostredie,“ hovorí autorka nápadu s tým, že slovenskí dodávatelia nie sú ochotní pracovať na vývoji nového produktu. „Berú to ako šialený nápad, ktorý nemusí uspieť a preto si hneď na začiatku naúčtujú desaťnásobné sumy za výrobu prototypov, čo je pre začínajúcu firmu neúnosné,“ hovorí Pisarčíková.

 

Kabelku vyrábajú v Číne

Za projektom stojí čisto ženský startup, ktorý sa dostal do finále súťaže Podnikateľský nápad roka 2014 a vyhral Cenu verejnosti.

Výrobcu nakoniec našli v Číne, kde má nižšie náklady. Mali pochybnosti o krajine, ktoré nedodržiava ľudské práva a má problémy s vytvorením vhodných pracovných podmienok. „Bola som sa preto pozrieť v samotnom závode, kde ich vyrábajú, až potom som sa s firmou dohodla,“ vysvetlila Pisarčíková. 

Kabelka, ktorá stojí od 169 do 245 eur, sa dá zatiaľ kúpiť len cez internet, s kamennými obchodmi ešte rokujú.