KODAŇ. Učila ho robiť prvé krôčiky, učila ho jazdiť na bicykli a teraz mu musí pomôcť k sexu, aby sa dočkala vnúčat. Sympatická sivovlasá mama má hlavnú úlohu v šikovnej marketingovej kampani, ktorá má zvýšiť pôrodnosť v Dánsku. Nie je to kampaň štátnych úradov, ale cestovnej kancelárie. Jej video Urob to pre mamu (Do it for Mom) videlo 8 miliónov ľudí.  

 

 

Nízka pôrodnosť

Päťmiliónové Dánsko má s pôrodnosťou rovnaké problémy ako väčšina európskych krajín. Medzi škandinávskymi krajinami je na tom dokonca najhoršie. Na 1000 obyvateľov pripadá ročne iba desať novonarodených detí.

Reklamná agentúra vychádzala z prieskumov, podľa ktorých sa mnohé staršie ženy obávajú, že sa nikdy nedočkajú vnúčat.

„Mám veľa priateľov vo veku 30 a 40 rokov, ktorí ten tlak od mám cítia. Takže vieme, že je to téma,“ povedal pre Guardian Soren Christensen, ktorý spolu s tímom reklamnú kampaň vymysleli.  

 

Za zájazd garantujú vnúča

Reklamnú kampaň urobili pre dánsku cestovnú kanceláriu Spies. Zacielili ju na staršie dámy, aby svoje deti podporovali v sexe a kúpili im zájazd do nejakej slnečnej destinácie, pretože štúdie ukazujú, že teplé počasie fyzické zblíženie len podporuje. Cestovka ponúka aj zľavu pre rodičov, ktorí zájazd deťom kúpia a do deviatich mesiacov garantuje vnúčatko.

Kampaň má obrovský úspech. „Video sme spustili 30. septembra. V 5-miliónovom Dánsku si ho pozrelo 2,2 miliónov ľudí a obľúbili si ho. Predaj zájazdov sa u nás zvýšil o 39,8 percenta,“ hovorí Eva Lundgren, šéfka marketingu cestovnej kancelárie.  

 

 

 

Prečítajte si aj Muži chcú nezávislé dcéry, nie manželky