BRATISLAVA. V Česku a Poľsku otvorili prvú kaviareň v roku 2008, o dva roky neskôr vstúpili na maďarský trh. Kávu z najväčšieho obchodného reťazca kaviarní na svete si na Slovensku môžete kúpiť až dnes. Starbucks otvára prvú kaviareň v bratislavskom nákupnom centre Aupark.

Slovensko sa pridá k 65 krajinám sveta, kde už má americká spoločnosť viac ako 23-tisíc kaviarní.    

 

 

Obsluha a prostredie

Starbucks neláka cenou kávy. Za malé Espresso zaplatíte 1,9 eura, za cappuccino dáte 2,70 eur a najdrahšia káva vás vyjde na 7 eur.

Podľa porovnania denníka The Wall Street Journal z roku 2012 stojí najdrahšia káva zo Starbucksu 9,83 dolárov. Je to Grande Latte a kúpite si ju v nórskom Oslo. Za rovnakú kávu zaplatíte v Štokholme 7,40 dolárov, v Moskve 7,27 dolárov a na Václavskom námestí v Prahe 4,60 dolárov.

Starbucks oslovuje milióny fanúšikov svojich kaviarní skôr prístupom, obsluhou či prostredím kaviarne, kde si pri káve dáte pauzu a oddýchnete si. Najväčšia sieť kaviarní by tak podľa odborníkov mohla hlavne zvýšiť kvalitu služieb na Slovensku.

 

 

Zvýšil kvalitu v Česku

„Napríklad, že si už človek nebude musieť ku káve vypýtať pohár vody, čo by mal byť štandard,“ hovorí pre denník SME analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský. Ako ďalej dodáva, kaviarne budú o zákazníka tiež zrejme bojovať zviditeľnením svojej značky ako aj zaradením niečoho špeciálneho do svojej ponuky.

Rovnako sa kaviarne zachovali aj v Česku, kde má Starbucks už viac ako desať kaviarní.

Pobočka v Bratislave, ktorú dnes otvorili, je 250 kaviarňou v strednej Európe. Do konca roka majú byť otvorené ešte ďalšie dve v bratislavských nákupných centrách. 

Starbucks v 2. kvartáli ohlásil vyšší zisk o 16 percent, čo znamená 575,1 milióna dolárov (506,47 milióna eur).

 

Kaviareň amerického reťazca Starbucks na Times Square v New Yorku

 

Prečítajte si aj Káva alebo čaj? Na únavu káva