Vyštudovala občiansku a dejepis, ale keď robila štátnice na bakalára mala už 15-mesačného syna. Hana Melová vedela, že bude potrebovať lepší príjem, než jej ponúknu v školstve a flexibilný čas, aby vedela zladiť prácu a malého syna.

“Keď som vtedy dostala ponuku pracovať v realitách, hneď ma to zaujalo. Som veľmi komunikatívna, za čo ma v detstve karhali, a reality sú naopak ideálne miesto, kde ma za to chvália,” smeje sa Hana Melová, ktorá sa dohovorí aj anglicky a nemecky.

Maklérka Hana Melová bola po roku spolumajiteľkou

Ako maklérke sa jej darilo, naučila sa rýchlo zvládať stres, aj hovoriť nie. Vyhovovalo jej, že si veci mohla robiť podľa seba. Po roku sa už stala spolumajiteľkou pobočky, ktorá patrila do siete realitnej kancelárie Directreal. “Vtedajší majiteľ musel z vážnych osobných dôvodov skončiť a my sme sa s kolegom rozhodli, že to preberieme a nenecháme kanceláriu padnúť. On dal do toho peniaze, ja som viedla ľudí, ktorí s nami ostali,” vysvetľuje Hana Melová.

Hana Melová.  Foto - archív HM

K práci maklérky jej pribudla povinnosť viesť tím, starať sa o maklérov a maklérky, nastaviť biznis plán novej kancelárie. Zvládala to aj popri synovi.

V roku 2016 sa rozhodla rozbehnúť novú kanceláriu Directreal, aby mohla robiť s nehnuteľnosťami podľa vlastnej vízie. Fungovať na základe odporúčaní a preferencií, pestovať osobný kontakt s klientmi, naplno sa im venovať a odvádzať pre nich profesionálnu prácu. 

Directreal Exkluziv sa presadil

Vyšlo jej to. Pôvodnú kanceláriu Directreal zatvorili, jej kancelária ostala z tejto siete v Nitre a okolí jediná. Firma prekonala aj pandémiu koronavírusu, ktorá položila mnohé menšie spoločnosti a realitky. “Keby sme fungovali kratšie, tak to asi neustojíme, ale ukázalo sa, že dôvera klientov je rozhodujúca. Klesli sme zo 100 percent na desať, ale dnes sme sa už vrátili a znova fungujeme na 70 percent,” hovorí Melová.

Presadili sa na nitrianskom trhu, kde je konkurencia značná. Funguje tu 60 až 70 realitných kancelárií. “Môžem povedať, že určite patríme do prvej desiatky,” hovorí Melová, ktorá teraz vedie Directreal Exkluziv.

V roku 2019 sa jej narodil druhý syn, ale partner ich opustil a vedie nový život. Prekonať to Hane Melovej pomohla mama. Dnes vedie firmu, má nedokončený dom, dve deti, z toho druhý syn má iba 15 mesiacov.

Ale práca s realitami jej dáva veľký priestor a možnosti. Dokáže byť mamou viac ako v akejkoľvej inej profesii. 

“Nenaberám si veľa klientov, ale tých, ktorých mám, tým sa venujem naplno. Stačí mi tri hodiny v teréne, potom viem byť doma so synmi a dokončiť prácu večer, keď už spia. Majú ma naplno pre seba a ja môžem fungovať bez výčitiek,” hovorí Hana Melová.  

Realitná kancelária v prvej desiatke 

Dnes pracuje na tom, aby si realitná kancelária Directreal Exkluziv udržala miesto v prvej desiatke na nitrianskom trhu. Prežila koronavírus i rozchod majiteľov a ukázala silu vzťahov zvnútra.

“Za dva roky od nás nikto z maklérov neodišiel dobrovoľne, ani počas krízy. Dostanú obrovskú slobodu, možnosť tvoriť a sami sa rozhodovať, vyberajú si klientov. Nepôsobím autoritatívne a naše korektné vzťahy úspešne fungujú,” vysvetľuje Melová. “Dnes mám naozaj Dream Team. Šesť maklérok a jedného makléra. Každý je iný a dokopy skvelo pasujú,” vysvetľuje Melová s tým, že ju oslovujú aj makléri z realitiek, ktorí krízu neustáli, ale ona zatiaľ nechce naberať nových. 

Zvlášť si chváli ženy v biznise. Ženy podnikateľky a hlavne matky toho podľa Hany Melovej vydržia naozaj veľa.

“Keď máte dve malé deti, ste ako levica, musíte si chrániť rodinu a tým pádom sa nedáte ani v podnikaní. Niekedy ste silnejšia ako chlap. Vidím to aj na ženách, ktoré podnikajú. Tú nezlomnosť, láskavosť, k ľuďom aj ku klientom. A majú výborný time manažment. Sama mám staršieho syna aktívneho športovca, s ktorým musím stíhať tréningy cez týždeň i zápasy cez víkend. A druhý syn začína objavovať svet,” hovorí. 

Hana Melová vedie firmu, domácnosť i podnikateľský klub

Hana Melová dnes vedie realitnú kanceláriu, vlastnú domácnosť a od marca ako manažérka aj podnikateľský klub Business for Breakfast.

“Nitru nevieme marketingovo pokryť, je to 100-tisícové mesto. Chceme preto zapracovať na osobnom kontakte, osvedčil sa nám referenčný marketing, na ktorom Business for Breakfast stojí. Až 90 percent nehnuteľnosti sme predali na základe referencie, takže networking je pre nás veľmi dôležitý,” dodáva Hana Melová. 

Mladá žena miluje reality, ale nechce v nich pracovať až do dôchodku. Má originálny plán. “Keď budem mať päťdesiat, začnem sa živiť ako kuchárka. Budem vzadu počúvať hudbu a variť pre iných, to by bol pre mňa veľký relax a oddych od ľudí,” smeje sa. 

Dovtedy má ešte vo firme veľa plánov. O chvíľu ide predávať dom. “Teraz sa viac kupujú domy a sú dokonca drahšie. Ľudia chcú po korone radšej bývať v dome ako v byte,” vysvetľuje. 

Na stene kancelárie má na piatich obrázkoch vtipne opísané, čím si s klientom budú musieť prejsť. Budú predávať dom, ktorý on vidí ako nádhernú nehnuteľnosť s dušou, kupujúci ju však uvidí ako miesto, do ktorého musí ešte investovať, odhadca a banka ju vnímajú ako zrúcaninu, pri ktorej treba byť opatrní s peniazmi a daňový úrad ako zámok, ktorý treba príslušne zdaniť. 

“Je to vtipné, ale pre nás vcelku každodenná realita, ktorú musíme zvládnuť,” smeje sa Hana Helová, keď sa lúčime.