Máj už praje aj turistike s deťmi. Vyberte sa na jednu z obľúbených turistických trás v Malých Karpatoch Kamzík – Rača. Meria 12 kilometrov, je nenáročná a zvládnu ju aj menšie deti. So zástavkami vám bude trvať 3-4 hodiny. Po ceste uvidíte veľa prírodných krás, výhľadov aj miest na piknik.

Jednodňové výlety pre deti

Trasa: Koliba  – Kamzík – Tri duby – Pekná cesta, Spariská – Vypálenisko – Zbojnícka studnička – amfiteáter Rača – Rača, MHD

Trasa sa začína na bratislavskej Kolibe. Doveziete sa trolejbusom číslo 44 na konečnú zastávku Koliba. Náš výlet sa začína na zelenej značke, po ktorej budeme stúpať až k detskému ihrisku a bufetom pri tzv. Cvičnej lúke bratislavskej Koliby.

Smerovník Pod Chlmcom. Foto - redakcia

Za lúkou odbočíme z asfaltky na červenú značku, ktorá bude od teraz na dlhší čas naším hlavným spoločníkom. Pomaly schádzame dolu do sedla. Minieme smerovník Pod Chlmcom a pokračujeme stále po červenej značke smerom na smerovník Tri duby. Po mierne strmšom výstupe, sa nám po ľavej strane objaví pekná lúka s altánkom, odkiaľ je vidieť z iného pohľadu televíznu vežu Kamzík.

Altánok s výhľadom na Kamzík. Foto - redakcia

Lesný chodník nás vedie ďalej, minieme opäť ďalšiu menšiu lúčku s altánkom, až prídeme na križovatku lesných ciest pri turistickom smerovníku Tri duby.

Cesta sa po chvíli rozdvojí. Na chvíľu opustíme červenú značku a zabočíme doľava. Cesty sa opäť po nejakom čase spoja, takže chybu neurobíte, ani keď budete pokračovať ďalej po červenej, len miniete veľmi pekný úsek túry. Lesná cesta vľavo je širšia, upravená a príjemnejšia. Zľava budeme obchádzať kopec Bratislavský Drieňovec a minieme aj peknú drevenú rozhľadňu.

Stará rozhľadňa má svoje čaro. Foto - redakcia

Kam s deťmi na výlet v Bratislave

Od rozhľadne pokračujeme ďalej po lesnej ceste a po chvíli sa opäť dostaneme na červenú značku. Postupne začneme klesať smerom k rázcestiu Pekná cesta, Spariská. Po ľavej strane chodníka uvidíte studničku Máriin prameň, z ktorej sa môžete napiť.

Pokračujeme stále ďalej smerom na rázcestie Pekná cesta, Spariská. Najmä cez víkend je to dosť rušné miesto, keďže sa tu križujú viaceré ďalšie turistické trasy napr. do Marianky, Krasňan a na Železnú studienku.

Od rázcestia Pekná cesta, Spariská nasleduje úsek s asfaltkou. Foto - redakcia

Z rázcestia pokračujeme ďalej po asfaltovej ceste po červenej turistickej značke. Tento úsek cesty využívajú aj mnohí cyklisti, preto treba byť najmä s menšími deťmi alebo psami opatrní. Dorazíme na ďalšie rázcestie Vypálenisko, z ktorého sa už dá odbočiť aj do Rače alebo Pánovu lúku.

Náš výlet pokračuje ďalej po asfaltovej ceste k ďalšiemu bodu, a tým je Zbojnícka studnička.

Pri Zbojníckej studničke odbočíme na zelenú značku. Foto - redakcia

V tomto bode sa rozlúčime s červenou značkou a odbočíme z nej smerom dole doprava. Už nás čaká iba približne polhodinové klesanie, najprv lesným chodníkom a neskôr po asfaltovej ceste popri romantickom Banskom potoku až do mestskej časti Bratislava – Rača. Prejdeme okolo záchytného poldra na Banskom potoku, okolo miestneho amfiteátra až k zástavke električky číslo 3, kde sa náš výlet končí.

Cesta smerom dole do Rače vedie popri peknom Banskom potoku. Foto - redakcia

Tip redakcie: Ak by ste si trúfli aj na dlhšiu trasu, pri Zbojníckej studničke pokračujete ďalej asi hodinu až na obľúbený Biely kríž, odkiaľ sa rovnako dostanete dole do Rače.