VIEDEŇ, BRATISLAVA. Zábery z viedenského Dómu svätého Štefana, z Prátra, z viedenskej kaviarne, čo zo zámku Schönbrunn. Najkrajšie zábery z Viedne si turisti fotili na mobil a posielali svojím blízkym. Šéf rakúskeho zväzu vydavateľov pohľadníc Ralpha Peichära potvrdil, že smartfóny na niekoľko rokov odsunuli klasické pohľadnice. “Trh sa s tým za posledných desať rokov musel vyrovnať. Veľa vydavateľov a veľkoobchodníkov to vzdalo, veľa predajných miest pri trafikách či stánkoch zmizlo. Na vidieku to bolo cítiť ešte silnejšie ako v mestách,” povedal Peichär pre ORF.
On sám ešte pred 10 rokmi dodával 15,9 milióna pohľadníc ročne, dnes je to 12,3 milióna. Tento rok cítiť, že záujem o klasické pohľadnice opäť rastie.
Ilustračné foto - pixabay.com
Málo zásob
Vydavateľstvo Meixner je dokonca túto sezónu opäť aktívne vo Viedni, lebo je tu trh s pohľadnicami “nedostatočne zásobený”.
“Zlaté časy 80. rokov sú, samozrejme, preč,” hovorí Andreas Meixner z vydavateľstva Meixner. “Celkovo sme však príjemne prekvapení. Pre nás sa to vyvíja veľmi dobre. Za dva týždne sme už predali 15 tisíc pohľadníc,” povedal.
Foto - pixabay.com
Pohľadnice chcú aj mladí
Pohľadnice sa v Rakúsku stále dobre predávajú na miestach, kde je veľa turistov a kde si môžu k pohľadnici hneď kúpiť aj známku. Motívy ostávajú – Dóm svätého Štefana, Práter, zámok Schönbrunn. “Snažíme sa tieto motívy teraz robiť v modernom dizajne. Staré fotografie aranžujeme v novom štýle,” hovorí Meixner.
Predajca suvenírov Smile predáva ročne v Rakúsku 6 miliónov pohľadníc. “Zažívame návrat pohľadníc aj u mladých ľudí. Klasická pohľadnica ako spomienka ostáva, môžete si ju pripnúť v práci alebo doma v kuchni, digitálny obrázok je dočasný a nie je ho vždy vidieť,” povedala Christina Zimmermannová.
.
Prečítajte si aj Citlivé pohľadnice