Týždenník Šarm spojil vo svojej pravidelnej Ankete týždňa dvojnásobnú vraždu novinára Jána Kuciaka a jeho partnerky Martiny Kušnírovej so súťažou o kozmetický balíček spoločnosti Avon. V anketovej otázke sa týždenník, ktorý má podtitul Časopis s dobrým vkusom, čitateľov a čitateliek pýta: „Myslíte si, že sa podarí nájsť skutočného vraha novinára a jeho snúbenice?"
Za správnu odpoveď, ktorá sa posiela cez SMS, môžu čitatelia vyhrať balíček kozmetiky spoločnosti Avon v hodnote 40 eur. Anketa sa nachádza pri článku Vražda, ktorá zomkla Slovensko.
AVON: Podnikneme právne kroky
Spoločnosť Avon sa od tejto ankety dištancuje. „Spoločnosť AVON Slovensko sa dôrazne dištancuje od komentovania aktuálnej poľutovaniahodnej spoločenskej a politickej situácie na Slovensku, rovnako od nabádania občanov vyjadrovať svoj názor na súčasné dianie podmienené výhrou pozostávajúcou z AVON výrobkov. V súvislosti s poškodením dobrého mena spoločnosti AVON Slovensko už podnikáme náležité kroky,“ píše sa v stanovisku, ktoré nám spoločnosť zaslala.
Redakcia sa ospravedlnila
Máme aj stanovisko redakcie Šarm, za ktorý sa vyjadrila Katarína Čulenová, zástupkyňa šéfredaktorky. „Anketová otázka v časopise Šarm je štandardným a dlhoročne používaným priestorom, ktorý ponúka čitateľom, aby vyjadrili svoj názor, osobný alebo občiansky postoj. Vždy sa viaže k téme článku. Otázka, či sa podarí skutočne objasniť zločin vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej je široko komentovanou a diskutovanou témou, ktorá sa už dnes vníma cez dôveru ľudí v štátne inštitúcie. Preto aj redakcia považuje túto otázku za legitímnu, ktorá nijako nezneucťuje pamiatku dvoch mladých ľudí. Uznávame však, že jej umiestnenie práve v tejto ankete bolo nešťastnou chybou, za ktorú sa ospravedlňujeme. Spoločnosť AVON Slovensko ani iné spoločnosti, ktoré sa v ankete objavujú, nikdy do znenia otázky nezasahujú a rozhodne by nemali byť s jej obsahom ani spájané," dodala Čulenová v stanovisku, ktoré nám zaslali do redakcie.