Prieskum prebiehal v máji 2019 a ukázal, že vnímanie módy u žien sa s príchodom detí mení. Ženy, ktoré pred pôrodom nosili vysoké opätky, na materskej uprednostňujú pohodlné tenisky alebo baleríny. Zaujímajú viac o svoje zdravie a pohodlie nôh, mnohé prechádzajú z klasickej obuvi na barefoot topánky.

Priority sa menia - výška opätku tiež

Základom outfitu pre 20 percent opýtaných pred pôrodom boli vysoké opätky. Po narodení detí topánky na opätku nosia iba 3 percentá žien. Mení sa celkovo aj štýl obliekania. Ženy sa zameriavajú na pohodlnú a ležérnu módu - uprednostňujú funkčnosť pred módnou stránkou.

 

 

 

Na detaily nie je čas

V prieskume sa 14 percent mamičiek priznalo, že na ihrisko vyrážajú v prvom outfite, ktorý je po ruke a je aspoň trochu čistý. 53 percent mamičiek sa predovšetkým zaujíma o celkovú pohodlnosť a funkčnosť oblečenia. 25 percent opýtaných venuje pozornosť tomu, či je outfit štýlový a trendy.

 

Záujem o nakupovanie klesá

Ženy sa často spájajú s emotívnym nakupovaním. Aj keď za väčšinou nákupných rozhodnutí v rodine stoja práve matky, s príchodom detí nakupujú racionálne. 64 percent opýtaných si občas kúpi niečo pekné, aj keď sa za nákupné maniačky nepovažujú, 14 percent nakupovanie považuje za svoju vášeň. 7 percent mamičiek neznáša nakupovanie. 15 percent mamičiek uviedlo, že sa na nakupovanie pozerajú aj z hľadiska ekológie a uprednostňujú udržateľné značky. 

 

Najlepší darček od partnera?

Za najlepší darček od partnera považuje 64 percent žien romantickú večeru pre dvoch - bez detí. 19 percent mamičiek neodmietne fľašu vína a 14 percent sa poteší voucheru do obľúbeného e-shopu s topánkami.

 
 

Slovenská mama uniforma

Aj tu platí, že pohodlie má cenu zlata. Takmer 59 percent žien uviedlo, že na materskej si obliekajú najčastejšie legíny, tričko a pohodlné tenisky. Naopak, 25 percent mamičiek sa orientuje na udržateľné značky. 14 percent mamičiek sleduje módne trendy a 2 percent mamičiek trávia celý deň v pyžame.

 

 

Záleží im na tom, čo si druhí myslia

V prieskume 41 percent mamičiek uviedlo, že im záleží na tom, čo si druhí myslia, a ani ako matky sa nechcú vzdať pekného obliekania. 35 percent uviedlo, že predstierajú, že im je to jedno, ale trápi ich, že na seba nemajú čas. 12 percent mamičiek je ľahostajný názor druhých ľudí a zaujíma ich iba, či je móda udržateľná, a 11 percent mamičiek je natoľko unavených, že móda je im ukradnutá.  

 

Kompletné výsledky prieskumu, vrátane grafov, vyjadrení slovenských blogeriek a komentárov mamičiek nájdete na stránke eObuv.sk.