BRATISLAVA. Má 31 rokov a pracuje v najväčšej slovenskej banke. Najprv robila cenotvorbu a hypotéky, teraz má na starosti priamy predaj bankových produktov a oslovovanie klientov. Od decembra ju povýšili.

Keď ju stretnete  na ulici, neuhádnete, že je bankárka. Katarína Čviriková pôsobí veľmi žensky a vyznáva retro štýl z 50. a 60. rokov minulého storočia. „Páčia sa mi úzke drieky a široké sukne, ktoré vyzdvihujú ženské krivky. S kolegyňou z banky sme však mali problém ich niekde na naše vysoké postavy kúpiť a tak sme sa rozhodli, že ich začneme vyrábať,“ opisuje Katarína Čviriková ako vznikol nápad s novou módnou značkou.

 

Foto - Sain Dot

 

Bodkovaná sukňa zaujala hneď 

Kúpili látku a našli krajčírku, ktorá to ušila. Prvé šaty a bodkovanú sukňu darovali kamarátke. Keď sa v nich prešla po bratislavskom nákupnom centre, okamžite vzbudila pozornosť. „Celkom cudzí ľudia sa jej pýtali, odkiaľ tie šaty má,“ smeje sa dnes Katka. Záujem žien a obdiv mužov rozhodol. Začali šiť sukne a šaty. Popri práci v banke sa dali na podnikanie v oblasti, kde je konkurencia naozaj veľká – v módnom priemysle. To bolo v roku 2014.  

 

Foto - Sain Dot

 

„Chceme prinášať Slovenkám peknú ženskú módu vyrábanú u nás doma na Slovensku s nádychom retra a jednoduchými strihmi. Chceme, aby sa táto trochu zabudnutá móda vrátila, aby sa naše zákazníčky cítili v našich šatách žensky a pohodlne. Aby svojím výzorom osviežili naše ulice a ukázali, aké sú pekné,“ vysvetľuje zámer Katka.

Sukne a šaty sa vyrábali, ale ešte nemali značku. „Radili sme sa s českým marketingovým konzultantom Karolom Novotným a vysvetľovali mu náš nápad. Zhodli sme sa, že základom našich výrobkov je bodka, ale tento názov už bol používaný. Vtedy sa nás opýtal, prečo sa chceme sústreďovať iba na slovenský trh a nech sa nebojíme ísť do anglického názvu – tak vznikla Saint Dot - svätá bodka,“ hovorí Katka.

 

Foto - Sain Dot

 

Šaty skôr zaujmú mužov

Zákazníčky a zákazníkov oslovovali cez známych, sociálne siete a naživo na trhoch a festivaloch. „Boli sme na známych festivaloch ako Grape a Pohoda. Veľakrát sa nám stalo, že naše šaty na figuríne skôr zaujali mužov a tí k nám pritiahli svoje partnerky. Páčilo sa im, ako žensky to pôsobí,“ hovorí Katka.

„Najviac ma na tom baví tá kreativita, je to určite iné ako práca s číslami a produktmi v banke. A hlavne reakcie žien, ktorá sa v našich modeloch cítia veľmi žensky a užívajú si pozornosť mužov,“ vysvetľuje Katka. Raz ušili rovnakú bodkovanú sukňu mame i jej malej dcére. „To bola radosť, ktorá vám dodáva obrovskú energiu. Mama nám napísala, že ju už dávno nikto neobdivoval tak, ako v našej sukni,“ vraví.  

Objednávok pribúdalo, z izby rodinného domu sa presťahovali do ateliéru v centre Bratislavy. Otvorili si svoj ateliér, kde sa objednávajú ženy na skúšku šiat. Šaty šijú na mieru, sukne aj v klasických veľkostiach. Veľa práce majú pred Vianocami. Vtedy sa jej ozývajú často muži a chcú originálny darček pre svoje ženy. 

 

Foto - Sain Dot

 

Úspech u rakúskych žien

Práve na Vianoce prekročila ich Saint Dot hranice slovenského trhu. Cez Program pre začínajúcich podnikateľov a podnikateľky v Slovenskej sporiteľni sa dostali na vianočné trhy finančnej skupiny Erste Group. „Mali sme úspech aj u rakúskych žien, ktorým sa páčili kvalitné a nápadité modely,“ hovorí Katka. Tento rok idú opäť, ale už by sa chceli na rakúskom trhu pokúsiť aj usadiť.  Katka napokon býva v Hainburgu a má blízko k zákazníčkam na Slovensku i v Rakúsku.

Presadiť sa v konkurencii nie je ľahké. „Vzniká veľa nových značiek, v tomto sektore je veľa šikovných ľudí, ktorí začínajú navrhovať veci,“ hovorí Katka a teší ju to. Konkurenciu neberie ako súboj, ale ako inšpiráciu.  „Ak niekto robí niečo pekné, v dámskej či pánskej móde, inšpirujem sa,“ dodáva.

Stále podniká popri práci v banke, ale rada by oba tieto svety prepojila. „Bolo by skvelé vidieť zmenu aj v strohej bankovej móde a stretnúť v banke ženu v širokej sukni, ktorá zdôrazní jej ženskosť,“ smeje sa Katka. Pokojne aj v sukni zo svätých bodiek.

 

Foto - Sain Dot