Target nie je prvá, a určite ani posledná firma, ktorá účelovo obchádza jedno zo základných pravidiel reklamy. Neprifarbuje realitu. Vo svojej najnovšej kampani na predaj kolekcie plaviek stavil známy obchodný reťazec na rovnaký koncept, s akým vyšiel už minulý rok.

 

 

A post shared by Target (@target) on

Modely plaviek tak opäť predvádzajú modelky, čo nemajú uniformnú veľkosť 34. Posolstvo? Podľa oficiálnej tlačovej správy ide značke o to, aby svoje zákazníčky odbremenila od stresu vyplývajúceho z nástupu sezóny obligátneho chudnutia do plaviek. „Na pláž patrí radosť, nie rozpaky z toho, že nie sme dostatočne štíhle,“ hlása nová kampaň.   

Zdroj foto - CVS

S pojmami ako „diversity“ či „positive body image“ sa v posledných rokoch v módnom biznise stretávame už štandardne. Marketingové oddelenia módnych i kozmetických koncernov neprehliadli nastupujúcu zmenu v nazeraní spoločnosti na to, čo je dnes považované za krásne (jedno slovo: autenticita!). Tie najflexibilnejšie trend včas podchytili a pretavili do skvelej biznis príležitosti. 

Obdobným kreatívnym konceptom ako Target nedávno zaujala sieť predajní s drogistickým tovarom CVS Pharmacy. Tá dokonca vymyslela grafickú ikonu, takzvanú značku krásy, ktorá by sa už od budúceho mesiaca mala objavovať na reklamných fotografiách v predajniach. Ide o symbol na označenie faktu, že fotografia neprešla nijakou digitálnou úpravou a tvár modelky je presne taká, akú ju zachytil objektív.

 

A post shared by CVS Pharmacy (@cvspharmacy) on

Mladým ženám sa díva do zrkadla ťažšie

Hoci sa zdá, že neprejde týždeň bez toho, aby sa v médiách objavila nová kampaň brojaca za prirodzenú krásu, v tomto prípade preexponovanosť trendu rozhodne nie je na škodu. Možno aj opakovaním podprahového odkazu „majte sa rada taká, aká ste“ sa časom podarí oslabiť nudný ideál jednotnej ženskej krásy. Umelo živený kult dokonalosti v nás totiž nevyvoláva pocit príťažlivosti, ale skôr.pochybnosti, či sme dosť príťažlivé. 

Ako naznačujú dáta zo stránky Oprah.com, ešte sme len na začiatku dlhej cesty. V ankete, do ktorej sa zapojili seniorky a mladé, dospievajúce ženy z USA, dostali obe vekové skupiny tú istú otázku. Ako sa cítite, keď sa na seba dívate do zrkadla? Rozdiely v odpovediach boli značné. A smutné...

 

Generácia dnešných šesťdesiatničiek

VĎAČNÁ: 52,2 %

SPOKOJNÁ: 46,1 %

ZAKOMPLEXOVANÁ: 32,6 %

NESPOKOJNÁ: 28,7 %

ŠŤASTNÁ: 27,4 %

 

Generácia dnešných tínedžeriek

ZAKOMPLEXOVANÁ: 50 %

SPOKOJNÁ: 42,9 %

VĎAČNÁ: 40,5 %

ŠŤASTNÁ: 36,9 %

NESPOKOJNÁ: 26,2 %