Značka Always sa minuloročnou kampaňou #likeagirl výrazne postavila na stranu žien a dievčat. Bojuje za to, aby fráza "ako dievča" nebola hanlivým synonymom neschopnosti. Chlapci už predsa od detstva počúvali od svojich otcov, ale aj mám tie "nepríjemné" vety: "beháš ako dievča", "nechovaj sa ako dievča", "nefňukaj ako baba". Tieto vety zasiali v hlavách malých chlapcov semienko pohŕdania. Byť ako dievča je niečo menejcenné.

Always ukazuje, že to tak nie je. Aj dievčatá vedia podávať výkony, byť odvážne, smelé, byť výnimočné a napriek tomu zostať ženské, nežné a milé. Reklama #likeagirl robí ženám a dievčatám na celom svete veľkú službu. Značka sa postavila za nich a háji schopnosť byť úspešnou ženou pred celým svetom. Tak ako Dove háji skutočnú krásu a ako sa Procter and Gamble stavia na stranu mám, bez ktorých by sme neboli tým, kým sme.

Tentoraz prišla značka Always s pokračovaním kampane #likeagirl a na mušku si zobrala fenomén, ktorý milujú všetky dievčatá - smajlíkov. Keďže dievčatá sú emotívnejšie, radi a často využívajú v mobilnej a internetovej komunikácii emotikony. Always však ukazuje, aké emotikony sú priradené dievčatám.

Aj internet stále podporuje rodové stereotypy, pretože dievčenské smajlíky sú len ružové, sú o šminkách, šatoch, kabelkách, vlasoch, svadbe a pod. Dievčatá by však medzi nimi radi videli aj smajlíkov, ktoré ukazujú ich iné schopnosti. Surfovať, behať, bicyklovať, venovať sa veciam, ktoré sú "prirodzene" priraďované mužom.

Napriek tomu, že máme pocit, že žijeme vo svete, kedy sa na dievčatá a ženy prihliada ako na rovnocenné bytosti schopné presadiť sa, stále nájdeme veľa oblastí, kde sa dievčat a žien treba zastať. Lebo oni sú tie, ktoré do spoločnosti vnášajú empatiu, porozumenie, nehu a láskavosť, ale aj schopnosť dohodnúť sa, počúvať jeden druhého a nepresadzovať sa iba hrubou silou. A to tak veľmi potrebujeme. Buďme teda #likeagirl v dobrom slove zmysle.

 

Prečítajte si aj Zimomriavky z reklamy