Generácia Y tvorí na trhu práce stále dôležitejšiu skupinu zamestnancov. Mileniáli, ako ich inak nazývame, prinášajú v porovnaní s predošlými generáciami nové prístupy k práci, ale zároveň aj nové požiadavky. Podľa portálu Profesia.sk sa ukazuje, že títo zamestnanci vyžadujú v prvom rade voľnosť.   

Zamestnanci s rokom narodenia 1980 až 1995 budú onedlho tvoriť najpodstatnejšiu časť pracovnej sily na trhu práce. Aj z tohto dôvodu je pre firmy dôležité zisťovať, aké požiadavky majú ľudia tejto vekovej skupiny. Výsledky z Paylab Data Research ukazujú, že požiadavky týchto zamestnancov sa na Slovensku s ponukou zamestnávateľov zatiaľ nezhodujú.

 

 

Najviac žiadajú flexibilitu

Súčasná generácia mladých ľudí oceňuje, ak má možnosť spolurozhodovať o tom, ako si naplánovať prácu tak, aby popri nej stíhala aj súkromné aktivity. Flexibilný pracovný čas vnímajú ako prejavenú dôveru zamestnávateľa.  Mužov, ktorí majú flexibilný pracovný čas je viac ako žien s rovnakým benefitom – 34,81 percent. U žien ho má 29,72 percent.

Ďalšími žiadanými benefitmi mileniálov je dovolenka navyše, či práca z domu. Všetky benefity, ktoré skončili v TOP 3 tak súvisia s väčšou voľnosťou zamestnancov. 

 

 

 

Rozdiely medzi mužmi a ženami

„Rozdiely vidíme aj v benefitoch. Momentálne je podľa Platy.sk 20 percent mužov, ktorí nemajú žiaden benefit. Žien bez zamestnaneckých benefitov je o čosi viac – 22 percent,“ uviedla Nikola Richterová z Profesia.sk

Pri porovnaní údajov o ženách a mužoch mileniáloch sa ukazuje, že celková priemerná mzda (aj s príplatkami, bonusmi, 13. platom atď) predstavuje podľa Platy.sk 1288 eur. Medzi mužmi a ženami sú však rozdiely - ženy majú v priemere 1146 a muži 1458 eur v hrubom.

 

 

Firmy ponúkajú niečo iné

Želania slovenských mileniálov sa s ponukami firiem často nezhodujú. Vyplýva to z údajov zo mzdového portálu Platy.sk. Zamestnanci generácie Y majú od svojich zamestnávateľov najčastejšie k dispozícii firemné akcie, kávu, či iné nápoje zadarmo, flexibilný pracovný čas alebo mobil, či notebook na súkromné účely. 

Hoci prispôsobovanie prichádza pomaly, treba dodať, že práve ponuka benefitov, o ktorú mileniáli prejavujú záujem, postupne rastie. Príspevky zamestnávateľa by mali ísť podľa tejto skupiny zamestnancov jednoznačne do vzdelávania. Finančnú pomoc na výučbu jazykov si praje až 46 percent, hneď druhé je odborné vzdelávanie, na ktoré by si želalo príspevok od svojej firmy 33 percent zamestnancov generácie Y.