Nie je to len tými bublinkami, ktoré vám stúpnu do hlavy. Či zaujímavými osobnosťami, s ktorými pri stole v bratislavskom hoteli živo diskutujete o tom, čo sa deje vo svete.  A nie je to ani niekoľkými druhmi sektu, ktoré vám čašníčky promptne menia zároveň s predjedlom, polievkou, hlavným jedlom i dezertom. 

Je to určite príbehom, akých v slovenských reáliách nemáte veľa, ak vôbec. Príbehom firmy, ktorú na Slovensku založili dvaja bratislavskí mešťania v roku 1825 a stále existuje. Existuje, lebo prežila hospodársku krízu, dve svetové vojny, zoštátnenie občanovi maďarskej národnosti, komunistický monopol, zmenu režimu a tvrdé pravidlá trhu.  

Je to príbeh firmy, ktorej zlatá éra sa spája so ženou. Vlastne prvou slovenskou CEO z roku 1882. Nemala na to vzdelanie, iba sa nečakane stala vdovou s troma deťmi a rozbehnutým podnikom. A stala sa zrejme prvou úspešnou slovenskou manažérkou a šéfkou. Bola to jej zlatá éra, v ktorej cisár František Jozef I. povedal o sekte, že je to výborné šampanské, hoci to môžete povedať len o tom z oblasti Champagne na severe Francúzska. A za jej éry získal bratislavský produkt z prvej európskej továrne mimo Francúzska cenný francúzsky kríž za úspechy na medzinárodnej výstave vín v Bordeaux.

Firme sa stále darí, hoci má 190 rokov. Bublinky sú v takmer každej slovenskej domácnosti, čo jej len za minulý rok prinieslo tržby za 33 miliónov eur.A k tomu získala niekoľko medailí. Na jej oslave si pripíjate s mnohými známymi osobnosťami, ale so žiadnym politikom. 

Akurát vo vedení by to chcelo ďalšie ženy, nielen skúsenú enologičku, ktorá vám dokáže odporučiť správne bublinky k bryndzovým haluškám a čokoládovej torte a správne spojiť odrody, suroviny i prísady do nových značiek sektu.

Nie je to len tými bublinkami. Je to tým pocitom, že aj na Slovensku fungujú firmy spôsobom, na ktorý si s chuťou pripijete. 

 

Prečítajte si aj Feministka nie je nadávka

 

Podporte nás a stante sa clenkami klubu