Sú to dnes v Poľsku najvychytenejšie blogerky: Anna Lewandowska, manželka Roberta Lewandowského, ktorý hrá za Bayern Mníchov a zároveň je kapitánom poľského národného družstva. Sara Boruc je manželkou brankára Artura Boruca a Kasia Tusková, dcérou Donalda Tuska, bývalého poľského premiéra a súčasného prezidenta Rady Európskej únie.

Poľská Kate Middleton

Sara Boruc a Kasia Tusková sú pre čitateľov, ale hlavne čitateľky módnymi guru. Ich módny návrhy sledujú a komentujú státisíce Poliakov. Blog Kasi Tusk makelifeeasier.pl, ktorý pripravuje od roku 2011, navštevuje mesačne 800-tisíc užívateľov. Pre mnohé z jej fanúšikov je Kasia poľskou verziou Kate Middleton, manželky britského princa Williama. Na blogu nájdu hlavne fotografie dcéry Donalda Tuska, ktorá predvádza oblečenie známych značiek. Každé komentuje Kasia krátkym textom a preto jej odporcovia vyčítajú, že blog nie je na čítanie, ale na pozeranie. „Je absolútne banálny, sú tam hlavne fotky, málo obsahu a obrovská popularita je daná jedine známym menom a podporou webov, ktoré robia celebrity. Myslím si, že je veľa osôb, ktoré ťažko pracujú na úspech a ponúkajú omnoho zaujímavejšie blogy,“ komentuje blog jeden z používateľov.

Ale sú aj takí, ktorí Tuskovú bránia a antipatie vysvetľujú tým, že jej veľa ľudí závidí, že je pekná, rozumná, milá, má čaro, známeho otca a vie urobiť profesionálny blog so zaujímavými fotkami. Jej návrhy zverejnili aj medzinárodné módne časopisy, ako nedávno singapurské vydanie časopisu Vogue.

„Vyzerá to tak, že na začiatku Kasi známe meno otca pomohlo, ale teraz blog žije vlastným životom a prináša veľké zisky, o čom pred nedávnom písali novinári v Poľsku,“ hodnotí blog pre Ženy v meste Malgorzata Parfianowiczová, novinárka Poľskej tlačovej agentúry. „No napriek tomu, že sa Kasia hrá na našu spriatelenú susedku, naozajstnou asi nikdy nebude, lebo jej módne návrhy sú ďaleke od reality,“ dodáva Parfianowicz.

Kasia Tusková. Foto - makelifeeasier.pl

Bežný nákup za dve stovky

Podobne to vyzerá aj v prípade blogu Sary Boruc (sinbymannei.com/pl), ktorý celebrita pripravuje spolu so sestrami Nadiou a Ines. Stránku už navštívilo 4 milióny ľudí. „Je ťažké hovoriť o literárnych hodnotách módneho blogu Boruc, na ktorom sú zverejnené hlavne jej fotky v pekných šatách a ich krátky popis, ale vyzerá, že práve to od nej očakávajú jej fanúšikovia,“ hodnoti Parfianowicz. Svedčia o tom diskusie pod zverejňovanými postami, kde sa jej čitateľky zaujímajú napríklad o lodičky od známych návrhárov. „Je to prvý a jediný blog v mojom živote, ktorý sledujem každý deň. Som pyšná, že sú ženy, ktoré poznajú svoju hodnotu,“ píše žena na blogu Boruc.

Źena známeho brankára má aj odporcov, ktorí jej vyčítajú, že žije ďaleko od reality, keďže prezradila, že 900 zlotých (vyše 200 euro) je málo na bežný nákup oblečenia.

Sestry Sara, Nadia a Ines. Foto - sinbymannei.com/pl

 

Žiť vlastným životom

Trochu inak to vyzerá s blogom Anny Lewandowskiej, bývalej majsterky sveta v karate, ktorá každodenne motivuje ľudí k športovej aktivite a k zdravej výžive. Jej blog Healthy plan by Ann sa teší rastúcej popularite a jej profil na Facebooku má vyše 400-tisíc priaznivcov. Takú sledovanosť poľský bulvár ocenil na vysoké zisky z reklamy, asi 50 tisíc zlotých (okolo 12-tisíc eur).

„Otázka je, či také aktivity vyplývajú z autentickej potreby alebo sú súčasťou kreovania ideálneho obrazu vzťahov: mladých, pekných celebritiek a fešných a bohatých športovcov,“ uvažuje o Boruc a Lewandowskej poľská novinárka Parfianowicz. Oceňuje však,, že obe ženy sa snažia žiť vlastným životom, nielen v tieni kariéry svojich manželov. „Je pravda, že vystihli dobrý moment, kedy zažívame boom a všetkých zaujíma zdravý životný štyl a ideálny vzhľad.“

Všetky slávne blogerky musia odolávať aj kritike, dokonca Kasia Tusková sa dočkala aj antiblogu Make life harder, ktorého autori zosmiešňujú prácu dcéry šéfa Rady EU.