Na januárovej inaugurácii Donalda Trumpa v budove Kapitolu sa stretla elita americkej pravice. Kamery zachytili Lauren Sanchezovú, partnerku Jeffa Bezosa, bývalú prvú dámu Melaniu Trumpovú, „prvú dcéru“ Ivanku Trumpovú aj Kristi Noemovú, novú ministerku vnútornej bezpečnosti. Pozornosť nepútali len ich funkcie či postavenie – ale ich tváre.

Mar-a-Lago Face: Plastiky a prehnaná ženskosť

Plné pery, vystúpené líčka, úzke nosy, hladká pokožka a neprirodzene výrazné oči. Vizuál, ktorý je tak jednotný, že si vyslúžil vlastné pomenovanie: „Mar-a-Lago face“. Estetický trend pomenovaný podľa Trumpovho floridského sídla Mar-a-Lago je kombináciou prehnanej ženskostii, dôrazu na fyzický vzhľad a estetiky známej z reality show.

Podľa portálu The Independent ide o vzhľad, ktorý sa stal „symbolom príslušnosti k Trumpovej politickej sfére“ a zároveň prezentuje estetiku šírenú Fox News či Instagramom.

Plastická chirurgička Giselle Prado-Wrightová pre americké médiá uviedla, že ženy v okolí Trumpa „sa vyznačujú veľmi vypnutými lícnymi kosťami a plnou tvárou“, čo poukazuje na nadmerné používanie výplní a liftingov. Ich nosy sú často veľmi úzke, pery nafúknuté a výrazne lesklé – v súlade s trendom, ktorý na TikToku koluje pod názvom „Republican Make-up“ alebo „White House Barbie look“.

Vizáž ako politické vyhlásenie Lauren Sanchezová, ktorá sa objavila po boku Trumpa počas inaugurácie, upútala nielen outfitom – čipkovaným bielym korzetom – ale aj mimoriadne výrazným výzorom.

Výplne a botoxy

Podľa plastického chirurga Dr. Davida Shokriana mohla podstúpiť „permanentnú výplň pier“ a botox v oblasti úst, čím dosiahla dramatické našpúlenie pier. Podobne Ivanka Trumpová, považovaná za symbol „dobre vykonanej kozmetickej práce“, podľa odborníkov pravdepodobne podstúpila výplne líc a ďalšie neinvazívne zákroky.

Podľa plastického chirurga Dr. Kopelmana, ktorého cituje The Economic Times, sa „Trumpovská estetika“ – s hladkou pokožkou, ostrými čeľusťami a výraznými perami – stáva čoraz populárnejšou v celej krajine.

Do tejto estetickej vlny sa zapája aj mladšia generácia konzervatívnych žien. Príkladom je Karoline Leavittová (27), tlačová tajomníčka Trumpa, ktorá je známa dramaticky lesklými perami, alebo Natalie Wintersová (24), moderátorka podcastu War Room a chránenkyňa Steva Bannona, ktorá sa nebojí krátkych sukní a falošných mihalníc.

Brittany Hugoboom, 33-ročná zakladateľka konzervatívneho magazínu Evie, propaguje „hyperženskosť“ ako cestu k osobnej aj rodinnej identite. Podľa nej je cieľom estetického prejavu „byť žiadúca pre mužov a zároveň sa stotožniť s úlohou manželky a matky“. Evie propaguje návrat k brazílskym depiláciám a prezentuje historicky štylizované šaty s korzetmi ako nový ideál ženskosti.

Čo je Mar-a-Lago: Mekka Trumpovho sveta

Luxusné sídlo Mar-a-Lago, pôvodne postavené dedičkou General Foods Marjorie Merriweather Postovou, je vyhlásenou adresou prezidenta Trumpa a jeho vyvolených. Rezort s vyše 100 izbami a rozlohou 10 000 m² kúpil Trump podľa New York Post v 80. rokoch za 5 miliónov dolárov a premenil na klub pre elitu. Práve tu sa podľa pozorovateľov formuje estetika, ktorú si osvojili mnohé ženy z jeho okolia.

Architektonický zázrak Mar-a-Lago ohromuje pôsobivou rozlohou, ale aj umeleckou stavbou v stredomorskom štýle. V španielčine Mar-a-Lago znamená: Od mora k jazeru – čo je výstižný názov pre letné sídlo, aké si ho predstavoval prvý majiteľ. Najmä kvôli svojej polohe medzi Atlantickým oceánom a jazerom Worth. Bol postavený v rokoch 1924 až 1927 pre Marjorie Merriweather Postovú, bývalú dedičku a majiteľku spoločnosti General Foods.

Mal dokonca slúžiť ako zimné sídlo pre úradujúcich prezidentov Spojených štátov a zahraničných hostí, akýsi zimný Biely dom, ale zachovanie majetku by bolo príliš drahé. V roku 1985 kúpil nehnuteľnosť Donald Trump za smiešnu cenu. Nehnuteľnosť premenil na exkluzívny klub len pre členov, ktorý zahŕňal prístup na pláž, tenisové kurty a kúpele.

Prehnaná verzia samej seba 

Podľa pozorovateľov sa „Mar-a-Lago face“ stal súčasťou širšej ideológie. „Líder aj jeho nasledovníci súťažia o to, kto prinesie do amerického zorného poľa viac nevzhľadnosti,“ píše komentátor magazínu Salon. Tváre pôsobia tak umelo, že pripomínajú výtvory AI – „ako prehnaná verzia samej seba“.

Aj muži ako Matt Gaetz či Elon Musk čelia špekuláciám o kozmetických úpravách – čo naznačuje, že v Trumpovom svete sa vzhľad stal neoddeliteľnou súčasťou politickej sebaprezentácie. Dr. Kopelman dodáva: „Ako Trump opäť získal moc, očakávam, že dopyt po tomto type zákrokov ešte porastie.“

(Obsah bol spracovaný s pomocou AI)