BRATISLAVA. Začínala v kvetinovom stánku, kde pomáhala rodičom. Overila si tam cit pre obchod, marketing, ale aj pre zamestnancov. V neprítomnosti rodičov mala niekedy na starosti osem predavačiek.

Cit pre čísla získala na Matematicko-fyzikálnej fakulte v Bratislave, kde študovala teoretickú kybernetiku. Len ona a ešte jedno dievča. Logické myslenie a schopnosť tvoriť alternatívne stratégie jej pomohli k prvému pracovnému miestu po vysokej škole a prvej materskej.

 

 

Začínala ako obchodná zástupkyňa

Do firmy nastúpila v roku v roku 2001 ako obchodná zástupkyňa portálu Profesia v čase, keď sa internet ešte len rozbiehal. Posledných päť rokov už vedie celú spoločnosť Profesia, kde je portál Profesia.sk najznámejším z 12 produktov.

Za ten čas sa veľa naučila. „Mať pokoru, viac počúvať a vedieť sa pozrieť na vec pohľadom zamestnancov. Vyberať si do tímu tých najlepších. Pýtať si spätnú väzbu a neustále na sebe pracovať,“ hovorí pre Ženy v meste Ivana Molnárová. 

 

 

Netreba byť mužom v sukni

Je jedinou nominovanou ženou, hoci podľa nej máme na Slovensku veľmi veľa šikovných žien v manažérskych pozíciách. „Práve na najvyšších CEO pozíciách ich však nie je veľa,“ hovorí.

Podľa nej je to čiastočne aj chyba žien. „Niekedy nám chýba sebadôvera, že to zvládneme. Máme veľa odpovedí, prečo nie, a málo prečo áno. Skôr nám stačí pozícia v strednom manažmente, kde dokážeme urobiť skvelú prácu, ale už nejdeme o stupeň vyššie,“ hovorí dvojnásobná mama.

Vnímanie žien sa podľa nej v spoločnosti mení. Ženy vo vysokých funkciách už nemajú nálepku karieristky, začína to byť stále prirodzenejšie.

Preto je podľa nej dôležité ostať ženou. „Netreba sa snažiť byť mužom v sukni. Práve náš ženský, teda iný pohľad, má pre spoločnosť veľký zmysel. Vždy sa treba pozerať na veci z pozitívnej stránky a učiť to aj zamestnancov, aby hľadali riešenia a nebáli sa robiť chyby, skôr sa z nich poučiť,“ hovorí.

Ženy i muži sa na kľúčových postoch správajú inak. „Podľa jedného medzinárodného prieskumu, vyšli ženy v mnohých manažérskych schopnostiach lepšie. Najvýraznejšie rozdiely boli vo vysokej orientácii na výsledok, pracovitosti a ťahu na bránku. Ženy oveľa viac zaujíma pravidelné získavanie spätnej väzby. Muži sú naopak lepší v helikoptérnom a strategickom rozhodovaní. Práve dopĺňanie sa mužov a žien vo vedúcich pozíciách má veľmi dobrý vplyv na výsledky spoločnosti,“ dodáva Molnárová.

Či porazí deväť mužom a stane sa Manažérkou roka 2015 sa rozhoduje v hlasovaní do 4. novembra.  Hlasovať môžete tu

 

 

 

Prečítajte si aj Jan Mühlfeit: Ženský potenciál bude dôležitejší stále viac

 

Podporte nás a stante sa clenkami klubu