BERLÍN, BRATISLAVA. Silná vianočná reklama reťazca Edeka sa stala na internete hitom. Príbeh starého muža, ktorého zaneprázdnené deti nemajú čas prísť na Vianoce domov, videlo už 25 miliónov ľudí.

 

 

Dedko ich nakoniec dostane domov veľmi svojsky, nafinguje vlastnú smrť. Tak sa všetci stretnú pri vianočnom stole a užívajú si nakoniec spoločné chvíle oveľa intenzívnejšie. Väčšina komentátorov sa zhodla: Vianočný spot je síce drastický, ale zasiahol srdcia ľudí.

 

 

Úspech Edeky chce teraz využiť iná nemecká firma – Deutsche  Bahn. Nemecké železnice posadili starého otca do jedálenského vozňa s rovnakým menu, aký jedol doma v reklamnom spote a posielajú ho domov za deťmi. „Milý dedko, nečakaj, kým deti prídu k tebe.“ Na twitteri železnice napísali: Túžite po rodine? Domov sa dostanete už od 19 eur.

 

 

Ako povedal hovorca Deutsche Bahn nemeckým médiám, povolenie na fotomontáž si od Edeky nepýtali, bol to spontánny nápad a využili ho. Edeka zatiaľ neprotestovala.

Reklamný ťah Deutsche Bahn však využili aj niektorí cestujúci. Železniciam na sociálnych sieťach odkázali, že z niektorých staníc nemôže ísť starý otec za rodinou, pretože koľaje stále opravujú.  

 

Prečítajte si aj Desať vecí, ktoré emocionálne inteligentní ľudia nerobia