Mnohé z nás si po ukončení rodičovskej dovolenky nevieme predstaviť plný návrat do práce. Hľadáme cesty, ako byť k dispozícii stále malým deťom, ale zároveň sa aj realizovať plniť si profesionálne sny. Štúdium na Digitálnej Univerzite nie je len o naberaní nových vedomostí a skúseností v oblasti digitálneho marketingu, ale je aj o spoznávaní nových ľudí a nových možností v práci či podnikaní.

Aká je vaša pôvodná profesia, venovali ste sa digitálnemu marketingu aj pred štúdiom Digitálnej Univerzity?

“Nie, nevenovala som sa digitálnemu marketingu. Mám vyštudované záhradníctvo, venujem sa rezu a tvarovaniu ovocných stromov. Keďže je táto práca sezónna, vypĺňala som obdobie inou prácou, väčšinou v gastre. Počas materskej som však k digitálnemu marketingu pričuchla viac.”

Prečo ste sa na materskej dovolenke rozhodli študovať?

“Aby som si trochu vyvetrala hlavu. Bolo skvelé chodiť zase medzi ľudí, ktorí sa rozprávajú o niečom úplne inom ako o materstve. Bolo to naozaj rozhodnutie, ktoré ma ovplyvnilo veľmi pozitívne a určite všetkým maminám odporúčam vzdelávať sa v akejkoľvek oblasti počas materskej, pretože vám to pomôže v mnohých oblastiach. Mne to pomohlo po psychickej stránke, teda že som mohla robiť niečo pre seba, vzdelávať sa a tak si otvoriť nové možnosti zamestnania. Pomohlo mi to však aj pozerať sa na náš vlastný projekt inak, spoznať nových ľudí, ktorí sú naozaj inšpiratívni a začať premýšľať inak.”

Počas materskej ste rozbehli svoj vlastný projekt. O čo išlo?

“Vyrábame drevené activity kocky pre deti do 3 rokov, ktoré rozvíjajú jemnú motoriku. Tento projekt však nevznikol ako podnikateľský zámer, skôr veľmi spontánne. Preto sa aj naše premýšľanie v mnohom postupne menilo. Keď sme sa rozhodli, že chceme tento projekt skutočne poňať podnikateľsky, prvým krokom bol kurz na Digitálnej Univerzite. Keďže sme v začiatkoch, máme obmedzený rozpočet, rozhodli sme sa investovať najskôr do vzdelávania sa, aby sme čo najlepšie pokryli vlastný projekt sami a tak sa aj postupne rozvíjali - aj my, aj náš projekt.”

Ako vám pri projekte pomohla Digitálna Univerzita?

Digitálna Univerzita ma naučila prestať konať intuitívne v podnikaní. Naučila som sa, čo všetko zahŕňa marketing a ako ho robiť efektívne, spoznať dáta a na základe nich konať strategicky. Navyše som si v rámci domácich úloh mohla mnohé veci vyskúšať prakticky a tiež získať spätnú väzbu od lektorov, a tak mať konzultáciu toho, či to, čo som na prednáškach počula, chápem správne a viem to pretaviť do vlastného projektu.”

Štúdium na Digitálnej Univerzite.  Foto - Digitálna Univerzita

Ako hodnotíte prednášajúcich na Digitálnej Univerzite?

“Prednášajúci boli veľmi otvorení odovzdať svoje vlastné skúsenosti a poznatky a odpovedali na naše otázky. Oceňujem aj to, že začiatok každej prednášky bol vysvetlením základných pojmov, aby aj ľudia ako ja, ktorí sú v marketingu noví, mali jasno a rozumeli. Postupne vo svojej téme potom prechádzali do väčšej hĺbky a tak som sa mala možnosť skutočne naučiť a porozumieť témam, ktoré boli pre mňa úplne cudzie, ako napríklad optimalizácia pre vyhľadávače - skratka SEO, o ktorej som predtým ani netušila že existuje a že je skutočne dôležitá, ak sa chcete zobrazovať v googli a tak predávať.”

Čím vám štúdium pomohlo v osobnom aj profesionálnom živote?

“Rozhodnutie ísť študovať digitálny marketing mi otvorilo nové možnosti zamestnania a už popri materskej som si na čiastočný úväzok našla prácu v tejto oblasti. Verím, že po skončení materskej budem mať iné možnosti ako som mala predtým.”

Bolo niečo počas štúdia, kedy ste si povedali, uf, toto nedám? A naopak, bolo niečo, čo vám šlo s ľahkosťou?

“Niektoré domáce úlohy som robila po nociach, pretože počas dňa sa mi pri dvoch deťoch naozaj nedalo. Takže niekedy si prebdené noci pýtali svoju daň, ale zvládla som to, pretože ma naozaj väčšina tém veľmi bavila, prednášajúci ma dokázali namotivovať. Niektoré technické úlohy boli pre mňa menej atraktívne, ale návody boli skutočne také podrobné, že aj keď vidíte prostredie prvýkrát, zvládnete to.”