Na recepciu prichádzame s polhodinovým oneskorením, pani masérke to na srdečnom úsmeve, s ktorým nás víta, neubralo. Zapadá do prostredia, ktoré na prvý pohľad navodzuje oddychovú atmosféru. Hneď v úvode rozhovoru sa dozvedáme, že pani Oľga od malička túžila byť zdravotnou sestrou a nakoniec jej vyhnianske kopce učarovali tak, že v hoteli strávila viac ako 20 rokov.

Tretí príbeh zo seriálu Hviezdy hotelového neba je o masérke a wellness recepčnej Oľge Serulovej, ktorá starostlivosti o klientov vo wellness svete hotela Sitno vo Vyhniach zasvätila celý život.

Masérka Oľga Serulová: Naučila som sa veľa o sebe

Svoj životný príbeh nám pani Oľga vyrozprávala podrobne a z každého slova je naozaj cítiť, že práca, ktorú robí je pre ňu koníčkom i životným poslaním. Pri jej opise procedúr je veľmi ľahké preniesť sa v duchu rovno na masérsky stôl. Aj keď to možno dnes vyznieva ako klišé a mladá generácia si nevie predstaviť, že by na jednom mieste ostala pracovať 20 rokov, oproti nám v pohodlnom kresle sedí dáma, ktorej veríme každé jedno slovo. Rozpráva o začiatkoch, keď hotel Sitno fungoval ako rekondično-doškoľovacie stredisko pre veľkú slovenskú rafinériu a spomína na časovanie procedúr, ktoré už dnes v ponuke štvorhviezdičkového hotela nenájdete.

„Táto práca mi neustále otvára nové obzory. Najprv to bol úplne iný pohľad na ľudské nahé telo, naučila som sa veľa sama o sebe. Masáž je o dôvere medzi klientom a masérom. Vstupujeme do intímnej zóny druhého človeka, to si vyžaduje veľkú dávku empatie a schopnosť vedieť „čítať“ hosťa aj bez slov“, vysvetľuje Oľga svoj pohľad na to, čo jej práca maséra dala do života.

„Masér musí nielen poznať anatómiu ľudského tela, to sa dokáže naučiť každý, škôl je dnes dostatok. Dobrý masér musí poznať svoju dušu a mať túto prácu rád. Každému klientovi chcem pomôcť najlepšie ako viem, dať zo seba všetko,“ dodáva a my máme chuť presunúť sa do masérskej miestnosti.

Masérka Oľga Serulová o mladých : Zmiešaný kolektív je dar

Už tradične sa pýtame aj na mladých ľudí a ich vzťah k práci a službám. „Máme v kolektíve aj mladých ľudí, čomu sa ja veľmi teším, keďže patrím ku vekovo vyššej kategórii. Zmiešaný kolektív je dar. Vieme sa vzájomne veľmi obohatiť, zmiešajú sa skúsenosti so zdravou rivalitou. Mladí sa chcú ukázať, presadiť, čo zasa my starší nemáme prirodzene v sebe“ objasňuje pani masérka.

Oľga Serulová (vpravo).  Foto - archív Expertklub 

Aj tu platí, že zovšeobecňovanie nie je na mieste. V masérskom kolektíve hotela Sitno sú mladí, ktorí majú svoju prácu radi, chcú sa zdokonaľovať a sú ochotní na sebe pracovať. Práve tieto predpoklady vníma pani Oľga ako najdôležitejšie. „A, samozrejme, nájdu sa aj takí, ktorí vidia iba zarobené peniaze. Tí sa tu dlho nezdržia. Ale nie sú to vždy iba mladí ľudia“ dodáva s úsmevom. 

Dobrý kolektív, ktorý si vie pomôcť, keď je potrebné, je veľmi dôležitý a zisťujeme ako rolu v dlhoročnom pôsobení pani Oľgy v jednom hoteli zohráva manažment. Skúsená masérka, ktorá si zažila výmenu viacerých manažmentov pokorne vysvetľuje, že aj keď je prístup manažéra dôležitý, vždy je to o uhle pohľadu. Chápe, že rola manažmentu je náročná, naplniť a obhospodáriť celý kolos si vyžaduje veľa času a zručností. Vyzdvihuje najmä ľudský prístup k zamestnancom, snahu vyjsť v ústrety požiadavkám zamestnancov. Ideme trochu viac na telo a položíme otázku, čo by pani Oľga zmenila, ak by mala takú možnosť. „Trochu viac pochvaly a ocenenia by sme prijali všetci. Ale je to dobré, naši manažéri nás poznajú, snažíme sa tráviť čas spoločne aj mimo práce,“ dodáva druhým dychom.

Masérka Oľga Serulová: Ľudský dotyk je dôležitý

Práca maséra je aj fyzicky náročná, špeciálne vo vyťaženom hoteli s dlhou otváracou dobou wellness prevádzky. Podľa slov pani Oľgy bolo ťažké zvyknúť si na režim v hotelových službách. V jej prípade však bola kľúčová odpoveď na otázku, „Chcem alebo nechcem“. Ak chcem robiť masérku, je potrebné práci aj niečo obetovať, prispôsobiť sa.

Polovičatá práca nie je nič pre zodpovednú vyštudovanú zdravotnú sestru a na otázku, čo jej pomáha naštartovať sa do práce počas ťažkých dni, pohotovo odpovedá: „Káva.“ S úprimným smiechom ďalej vysvetľuje, že jej osobne stačí niekedy aj úsmev, dotyk, pohladenie. „S kolegami sa už poznáme, vieme, čo kto potrebuje, čo kedy pomôže.“

​​​​​​​

Oľga Serulová.  Foto - archív Expertklub

Rozhovor sa ďalej točí okolo témy dotykov. Pani Oľga vysvetľuje ako je bežný, ľudský dotyk v živote človeka dôležitý. Nejde len o dotyk profesionálnej ruky maséra na stuhnutom chrbte, ale aj o bežné objatie medzi členmi rodiny, partnermi. „Veľa sa s hosťami, ktorí majú chuť počas masáže prehodiť pár slov, rozprávam. V poslednej dobe si všímam, že ľuďom v rýchlej dobe technológií chýba čas na zastavenie sa a obyčajný ľudský kontakt."

Masáž by mala pomôcť nielen telu, ale aj duši. Možno práve preto, že ide o intímny kontakt kedy si do svojho súkromného priestoru vpúšťame cudzieho človeka, má oveľa vyššiu váhu samotná osobnosť maséra. Masér by mal byť neviditeľný a zároveň veľmi prítomný, pokorný a nápomocný.

Po stretnutí nemajú kočky Expertklubu pochybnosť, že pani Oľga patrí medzi hviezdny personál, ktorý dokáže zmeniť názory hostí a inšpirovať kolegov. „Pani Oľga nás presvedčila nielen svojim rozprávaním, citlivými rukami, ale aj chuťou odovzdávať skúsenosti mladším kolegom a zároveň sa neustále učiť novým veciam. Je to veľmi vzácna kombinácia, ktorá z Oľgy robí Hviezdu na hotelovom nebi,“ uzatvárajú rozhovor koučky Ivana Havranová a Lucia Kazdová .