Ako prvý spustili v bratislavskom penzióne Berg systém hotelovej televízie, ktorý nahradil informácie pre hostí na papieri.

“V penzióne máme 31 izieb, kde nám do televízorov firma Sortec vložila informačný systém. Pri príchode hostí na izbu sa zobrazí veľká úvodná ponuková obrazovka, v ktorej si možno prehliadať základné informácie o penzióne, jedálny lístok či vínnu kartu reštaurácie, pozrieť si aktuálne správy a počasie, fotografie, otváracie hodiny, kontakty, dokonca si priamo z izby objednať,” opisuje výhody Paula Mičová, manažérka reštaurácie, ktorá má technológie v penzióne i reštaurácii Berg na starosti.

Menuboardy - informačné tabule 

Po hotelovej televízii v penzióne v roku 2019, sa rozhodli zefektívniť systém aj v reštaurácii, kde pribudli v rokoch 2021 a 2022 dva menuboardy - informačné tabule, ktoré primárne zobrazujú ponuku jedál či nápojov.

Penzión Berg.  Foto - SORTEC EUROPE

Jeden umiestnili pred vchodom do reštaurácie, druhý je v raňajkovej časti. Oba menuboardy sú vložené do dreva a veľmi štýlovo zapadajú do interiéru. “Kedysi sme každý večer, či ráno písali kriedou na tabuľu pripravované obedové menu, no aktuálne si systém automaticky sťahuje informácie z nášho administratívneho portálu, kde menu editujem. Výhody sú jednoznačné: v prípade, že sa zmení časť jedla z minúty na minúty, stačí zmenu upraviť v systéme a úprava sa aktualizuje na všetkých menuboardoch. V prípade väčších zmien ako úprava cien či obsahu, je možné položky editovať i z pohodlia domova,” vysvetľuje Paula Mičová.

Na tabuliach môže byť rovnaký obsah, ale dá sa nastaviť aj na každej niečo iné. V reštaurácii sa ráno ukazujú fotky z raňajok, ktoré oslovujú 50 až 60 hostí penziónu, na raňajky môžu prísť aj nehoteloví hostia. Potom nasleduje obedové menu, prípadne sezónne ponuky a špeciality.

“Obľúbené sú detailné fotografie so zachytenou prípravou a činnosťou. Častokrát si hostia objednajú na terase dezert ku kávičke, pretože ich cez menuboard osloví lákavý záber, na ktorom na tiramisu padá čokoládový prach,” usmieva sa Paula Mičová.

Hostia sa často zdržia dlhšie, mnohí sa opakovane vracajú. “V pracovné dni nás navštevujú najmä biznis hostia a počas víkendov či letnej sezóny skôr turisti,” vysvetľuje manažérka.

Bistro Chlebíček.  Foto - SORTEC EUROPE

“Nie sme typickým turistickým hotelom, keďže sme mimo centra Bratislavy, no pre biznis klientelu sme naopak ideálne umiestnený. Disponujeme bezplatným parkovaním a ponúkame tichú lokalitu, ktorá je šikovná pre rýchly presun do centra mesta, a taktiež na diaľnicu,” hovorí Paula Mičová, ktorá v Bergu začínala pred 9 rokmi ako recepčná a vie dobre prepojiť potreby reštaurácie i penziónu.

Menuboardy - to je aj marketing

Technológie im priniesla slovenská firma SORTEC EUROPE. “Inštalácia hotelových televízií je náročnejšia a trvá 2-3 dni, podľa vyťaženosti hotela a voľných izieb. Inštalácia menuboardov je otázkou jedného dňa,”  hovorí Michal Drugaj z firmy SORTEC EUROPE, ktorá ponúka systém AVEMEO, komplexné riešenie riadenia video obsahu pre hotely, nemocnice, múzeá, či iné priestory.

Menuboardy úspešne fungujú aj v druhej prevádzke penziónu Berg - v kantíne Hagarka. „Na rozdiel od Bergu, sa tu obedové menu prenáša z portálu menucka.sk – to bolo ťažšie naprogramovať, no na druhej strane ľahšie a rýchlejšie adminovať,“ vysvetľuje Paula Mičová.

Menuboard umožňuje okrem zobrazovania obrázkov, videa a textu (denné menu, stála ponuka) zobrazovať aj informácie o aktuálnom počasí, meniny, bežiace správy z vybraných zdrojov (RSS). Ich načasovanie je možné na dni až týždne dopredu.

“V Bergu sa robilo špeciálne napojenie na ich webovú stránku, aby menu nebolo potrebné písat do dvoch systémov, ale keď už sa použilo na webe reštaurácie, menuboard ho ´iba´ prevzal. Hagarka má špeciálnu bezrámovu TV stenu na sledovanie špotových prenosov a exteriérovu LED obrazovku na budove pri vstupe do areálu, kde má sídlo,” vraví Michal Drugaj z firmy SORTEC EUROPE.

Kantína Hagarka.  Foto - SORTEC EUROPE

Menuboardy sa stále zdokonaľujú a dajú sa stále efektívnejšie prispôsobiť potrebám zákazníka. “Aktuálne sme realizovali pre klienta 6-týždňový jedálny lístok, ktory sa opakuje. Keďže system je náš vlastný, jeho úpravy realizujeme interne za prijateľných časových aj finančných podmienok oproti zahraničným riešeniam dostupných na našom trhu,” dodáva Michal Drugaj a menuje ďalších zákazníkov, ktorí využívajú menuboardy - Bistro Chlebíček, reštauráciu v budove Sky parku Skytina, Foodgarten, kde podávajú raňajky, či vegánsky obed, a prevádzky ministerstva zdravotníctva Delikanti.

Na terase reštaurácie Berg je ešte jedna klasická tabuľu, kde ručne kriedou vypisujú ponuku z jedálneho lístka. “Musím úprimne povedať, že sú oproti menuboardom problémovejšie na úpravu či kresbu a nie vždy stihneme informácie prekresliť včas. Určite ich plánujeme v budúcnosti zameniť za menuboardy s krásnymi playlistami a fotografiami,” dodáva Paula Mičová.

Technológie v hoteloch a reštauráciách zásadne personálu uľahčujú prácu. “Veci, ktorým som sa venovala denne, teraz nahadzujem raz za týždeň - častejšie len v prípade zmien. Tým, že sa proces automatizoval, odstránili sa tak gramatické chyby a aj chyby v obsahu,” dodáva Paula Mičová.

Menuboardy sú zároveň súčasťou marketingovej stratégie reštaurácií. Dobrý dizajn a obsah menuboardov môže pritiahnuť viac spokojných zákazníkov.