Konečne bude oslavovaná krása, ktorá nepozná vek

V posledných rokoch spravili kozmetické značky významný pokrok v ponuke pre zákazníkov a zákazníčky rozdielnych etnických skupín, odtieňov pleti, či typov postáv. Napriek tomu v centre ich pozornosti naďalej stojí žena bielej pleti a najmä - mladá žena bielej pleti.

Podľa prieskumu značky L´Oreal 40 percent zákazníčok vo veku nad 50 rokov cíti zo strany kozmetických značiek nedostatočný záujem a ponuku. Tento rok však signalizuje, že značky konečne prehovoria aj priamo ku tzv. generácii X, čo sú ženy nad 45 rokov a na trh uvedú produkty, ktoré zohľadňujú ich špecifické potreby (napr. hormonálne zmeny počas menopauzy), píše vo svojom prehľade Harper´s Bazaar.

🛒 Nakupujte online s dovozom tovaru nad 20 eur zadarmo

Posun od „pomalej“ krásy k „modrej“ kráse

Čoraz väčší dôraz kladený na uvedomelú spotrebu viedlo najväčšie kozmetické značky k verejnému záväzku, že do roku 2025 budú všetky ich balenia 100 percentne ekologické (čo znamená kompostovateľné alebo opakovane použiteľné). Priekopníkom tohto trendu je značka Lush, ktorá ponúka len produkty v pevnom skupenstve úplne bezobalovo. 

K doterajšiemu konceptu pomalej krásy, čo znamená uvedomelú spotrebu kozmetiky, ktorá berie do úvahy aspekty udržateľnosti a ekológie, pribudol koncept modrej krásy. Odkazuje na produkty, ktorých cieľom je ochrana oceánov a vodných zdrojov. Dosiahnu to cieľavedomým znižovaním spotreby vody pri výrobe produktov, keďže voda je hlavnou zložkou kozmetickej výroby. Niektorí výrobcovia dokázali túto spotrebu znížiť až o 60 percent.

Spoločnosti k týmto opatreniam vedú aj oprávnené obavy, že v blízkej dobe by mohol dopyt po vode prevyšovať jej ponuku. V novej dekády kozmetického priemyslu bude blaho planéty prvoradé.

🛒 DOPRAVA ZADARMO na všetko BEZ LIMITU - Notino.sk

 

Mikrobióm a starostlivosť o pleť 

Podľa údajov z Google v roku 2019 narástlo vyhľadávanie pojmu mikrobióm o 110 percent. Mikrobiómy sú mikroorganizmy na tele a vo vnútri nášho tela, ktoré sa skladajú najmä z baktérií, ale aj z vírusov, plesní a rias. „Na povrchu vašej pokožky je bilión mikroorganizmov a nikto z nás na tejto planéte nemá rovnaký mikrobióm,“ hovorí pre Harper´s Bazaar uznávaná odborníčka v oblasti starostlivosti o pleť Paula Begoun.

Pre všetky výrobky je preto výzvou, aby ich zloženie bolo voči baktériám vyvážené. Mikrobiómy budú receptom budúcnosti pre hyperosobnú starostlivosť o pleť, ktorej snahou bude vyriešiť všetko - od starnutia po akné. 

🛒

Inovatívne novinky na trhu

Spomínaný hyperosobný prístup sa prejaví aj v technologických novinkách, ktoré v roku 2020 chystá kozmetický priemysel. Prostredníctvom špeciálnych kožných tampónov bude možné testovať bakteriálnu analýzu a DNA a vybrať si tak produkty prispôsobené konkrétnemu mikrobiómu a genetickému zloženiu zákazníka. Domáce technológie identifikujú konkrétne potreby zákazníkov a navrhnú riešenia.

🛒

Domáce smart zrkadlo zanalyzuje stav vašej pokožky pomocou fotografie, navrhne vhodné produkty, uloží priebežné údaje na sledovanie pokroku a skúma, či vaše produkty skutočne fungujú. Ako domáci konzultant pre starostlivosť o pleť dokáže vašu pokožku posúdiť, či nemá vrásky, vrásky, tmavé kruhy, tmavé škvrny, škvrny, drsnosť a veľkosť pórov.

V oblasti líčenia uvedie tento rok spoločnosť Procter & Gamble svoj aplikátor make-upu, ktorý identifikuje nedokonalosti pleti a aplikuje make-up na presnú oblasť, aby tak zabránil plytvania make-upu na miestach, ktoré nevyžadujú krytie. Spoločnosť Sisley zase vyvinula analyzátor vlasov Rituel Analyzer - nástroj poskytujúci presnú a prispôsobenú diagnostiku vlasovej pokožky a vlasových vlákien, ktorá vám umožní lepšie si prispôsobiť rutinnú starostlivosť o vlasy a sledovať pokrok.

Zdravie a krásy - zblíženie 

Mikrobióm je jedným z príkladov toho, do akej miery sa prepojil svet zdravia a krásy. Normou sa stáva holistický t.j. celostný prístup ku kráse. Konverzácie na tému duševného zdravia sa stali jedným z najväčších kultúrnych fenoménov posledného desaťročia.

🛒

Trendom budú výrobky, ktoré podporujú fyzickú, duševnú a emocionálnu pohodu spotrebiteľov. Úspešné budú kozmetické služby, ako napríklad manikúra, počas výkonu ktorej počúvate príjemnú hudbu alebo podcasty, vďaka čomu relaxáciu precítite intenzívnejšie. Dopyt bude rásť aj po masérskych službách.  

K ochrane pleti pred slnkom sa pridá ochrana pred znečisteným ovzduším

Posledné údaje ukazujú, že 91 percent svetovej populácie žije v miestach, kde kvalita ovzdušia prekračuje hodnoty stanovené Svetovou zdravotníckou organizáciou a dôsledky znečisteného ovzdušia spôsobia každý rok 4,2 milióna úmrtí.

Pokožka je hlavným rozhraním medzi naším telom a znečisťujúcimi látkami z cestnej premávky a priemyselnej výroby, upozorňujú dermatológovia. V silne znečistenom prostredí sa prejavy starnutia pokožky, ako tvorba vrások a pigmentových škvŕn urýchľujú, rovnako sa zvyšuje počet ľudí trpiacich kožnými chorobami. Ak je teda slnečné žiarenie nepriateľom pokožky číslo jeden, znečistenie ovzdušia je hneď za ním.

Ilustračné foto - pixabay.com

Starostlivosť o pleť proti znečistenému prostrediu sa už nepovažuje za marketing, ale za nevyhnutnosť. Záujem o značky, ktoré prichádzajú s riešeniami bude tento rok stúpať. 

Pojem „čistá krása“

Čo znamená „čistá krása? Čistá rovná sa zelená? Prírodná? Organická? Každá značka si to vysvetlila po svojom, čím vzniklo veľa nepresností. „Chemické“ výrobky boli označené ako „zlé“ - napriek tomu, že každá zložka (syntetická aj prírodná) je chemická látka.

V lete v roku 2019 vstúpila do platnosti zmena a doplnenie nariadenia EÚ, ktorá obmedzila používanie informácii typu „bez výskytu“, ako napríklad „bez parabénov, bez silikónov“. V mnohých prípadoch použitie týchto pojmov nebolo odôvodnené.

🛒 Prírodná kozmetika - Pilulka.sk

Značky ich použili aj napriek tomu, že produkt tieto látky pôvodne ani neobsahoval. Ako vysvetľuje CTPA (Asociácia kozmetických, toaletných a voňavkárskych výrobkov), spotrebitelia vďaka týmto informácia mohli mylne považovať produkt s označením „bez výskytu“ za bezpečnejší ako iný výrobok, ktorý tieto tvrdenia neuvádza.

V roku 2020 sa očakáva boj proti zavádzajúcim informáciám v oblasti krásy s požiadavkou úplnej transparentnosti zo strany značiek, čo povedie k jasnejšej definícii toho, čo možno považovať za „čisté “. Okrem prísad sa budú skúmať aj etické normy spoločností vo všetkých fázach výrobného procesu. 

Minimalizmus

Kým v predchádzajúcich rokoch dominoval v kozmetike trend desiatich krokov v starostlivosti o pleť, aktuálne je moderný opačný trend. Ten podporuje minimalistickú starostlivosť s využívaním multifunkčných výrobkov a znižuje nadmernú konzumáciu produktov. Súvisí s rešpektom spotrebiteľov voči trvalej udržateľnosti, čo sa, samozrejme, neobmedzuje iba na starostlivosť o pleť, ale o  krásu všeobecne. 

Rovnako ako pri princípe občasného detoxu alebo pôstu  pri strave, ktorý pomáha ozdraviť trávenie, sa do kozmetiky dostáva aj pojem autofágia. Znamená doslova „pojedanie samého seba“. Je to proces, ktorým prechádza každá bunka v tele. To, čo znie na prvý pohľad nebezpečne, je v skutočnosti životne dôležité: pri neustále prebiehajúcom procese sa poškodené alebo nefunkčné proteíny a bunkové organely strávia alebo stiahnu z obehu.

Môžeme si to predstaviť ako akýsi odvoz a recykláciu odpadov. Takýto samoočistný proces a reset pleti bude mať v starostlivosti o pleť svoje miesto. 

Omladenie už bude riešiť Generácia Z

Generáciou Z sa označujú mladí ľudia narodení po roku 2000, ktorí nepoznajú život bez sociálnych sietí. Práve pod ich vplyvom si firmy uvedomujú potrebu starostlivosti o celkovú telesnú kondíciu prostredníctvom vhodného cvičenia a stravovania. Starostlivosť o pleť nebude výnimkou. Ak si v čo najskoršom veku osvoja vhodnú kozmetickú rutinu, začnú sa starať o svoju pleť, hydratovať a chrániť ju, posilnia si tým sebavedomie, vzťahy aj svoj profesionálny rozvoj. 

Generácia Z sa stáva najmladšou a čoskoro najväčšou spotrebiteľskou populáciou. V roku 2020 sa predpokladá boom kozmetických produktov zameraných na túto digitálne a technologicky zdatnú a ekologicky uvedomelú generáciu. 

Experimenty v líčení

Predaj produktov na líčenie v roku 2019 klesal, a aj napriek prognózam, že tento mierny pokles bude pokračovať v roku 2020, nové trendy sa líčeniu nevyhýbajú. Vplyvní vizážisti sa zhodujú, že tento rok bude v znamení experimentov v líčení a jeho štýloch. Trendom sú neónové a akvarelové očné tiene, dramatické linky, ligotavé ozdoby, výrazne mihalnice a lesky na perách namiesto rúžov. Ale všetko s mierou. Získať jemný záblesk iskry sa dá docieliť aj aplikáciou trblietok v strede oka pod spodnou riasou.

Efektné sú tekuté lesky na perách či samolepiace drahokamy na tvár. Na jarných mólach boli kryštálmi, perlami a pastelovými farbami ozdobené aj vlasy modeliek. Nositeľná a hravá krása môže byť dobrou protilátkou v súčasnom politicky a spoločensky nestabilnom období.   

🛒

Zažiaria značky, ktoré nepropagujú influenceri

Rastúci úspech značiek, ktoré svoje produkty predávajú na základe osobného odporúčania typu peer-to-peer (napríklad digitálny Avon) vzbudzuje nádej, že ostatné spoločnosti prestanú platiť „ovplyvňovateľom“ teda influencerom za propagáciu svojich kozmetických výrobkov. Marketingoví znalci sa zhodujú, že tento typ marketingu, ktorým chcú osloviť ľudí, je cynický a lenivý. Tento proces je veľmi jednoduché poškodiť peniazmi.

V roku 2020 je dôležitá transparentnosť a čestnosť. Navyše, Instagram už testuje odstránenie možnosti „páči sa mi“ zo svojej platformy, čím by influencerov donútil bojovať o pozornosť. To, či sa značky posunú od sponzorovaného obsahu - alebo či sa influenceri obrátia k Instagramu chrbtom a nájdu si iné spôsoby propagácie je otázne. Potreba autenticity však zostáva. 

Prichádza boom mužskej krásy

Kozmetické značky venujúce sa mužskému vzhľadu sú na vzostupe. Spoločnosť Allied Market Research predpovedá, že globálny trh v oblasti osobnej starostlivosti o mužov sa bude zvyšovať s ročným tempom rastu 5,5 percent a do roku 2022 dosiahne tržby 166 miliárd dolárov.

Celosvetovo rastie záujem nielen o základnú kozmetiku pre mužov, ale aj o doteraz mužmi zriedkavo používané druhy kozmetických výrobkov, ako sú napríklad maskary na mihalnice, gély na obočie, korektory a bronzery. Je otázkou času, kedy sa muži s make-upom stanú v spoločnosti akceptovanou normou. 

🛒

 

Sexuálne wellness hnutie

Veľa tém prestáva byť postupne tabuizovaných, na čo reaguje aj neustále sa rozširujúci trh s osobnou starostlivosťou. Do pozornosti sa dostávajú produkty, ktoré podporujú a zlepšujú sexuálne zdravie.

Kozmetické značky prinášajú vyspelé technologické sexuálne pomôcky, ktoré vyrábajú ženy pre ženy (Smile Maker), organické menštruačné šálky, špeciálne čistiace prostriedky, intímne balzamy, organizujú sa špecializované semináre na tému sexuálneho wellness. V roku 2020 očakávajte na túto tému veľa rozhovorov a inovácií. 

🛒

 

🛒 Tento článok obsahuje partnerské odkazy. Ako fungujú partnerské odkazy na produkty? Ak si niečo kúpite pomocou odkazov v našich článkoch, môžeme zarobiť malú províziu za provízny predaj. Vy nezaplatíte nič navyše a podporíte tým portál Ženy v meste.