„Láska je láska. Nula cukru, nula predsudkov“. S takým heslom prišla firma Coca-Cola na minulotýždňový hudobný festival Sziget v Budapešti. Na bilboardoch boli fotky dvoch mužov alebo dvoch žien v objatí. Na reakcie nebolo treba dlho čakať. Jeden z poslancov maďarského parlamentu István Boldog zo strany Fidesz vyzýval na bojkot výrobkov tejto firmy.

 

Bojkot IKEA pre podporu LGBTI

Pred pár týždňami v Poľsku niektorí politici volali po bojkote firmy IKEA. Švédska firma sa rozhodla prepustiť svojho zamestnanca, ktorý otvorene nesúhlasil s firemnou kampaňou na podporu osôb LGBTI. 

Už nejaký čas sa politici v našom stredoeurópskom priestore snažia rozdeľovať spoločnosť a ukazujú na „nepriateľov“, pred ktorými nás chcú „ochraňovať“. Pred pár rokmi ukazovali na utečencov, teraz na homosexuálov. Strach vyvoláva krajné emócie a stavia ľudí proti ľuďom. Minulý mesiac v Poľsku pravicové noviny Gazeta Polska podporili rozdeľovanie ešte viac - rozhodli sa ku každému výtlačku novín pripojiť nálepku s heslom: Zóna oslobodená od ideológie LGBTI.  Niektorí to porovnavali so zónami oslobodenými od židov a iných skupín ľudí, ktoré vytvorili nacisti.

 

 

Kampaň proti utečencom

Pred rokom sa na zastávkach MHD a reklamných plochách v niektorých poľských mestách začali objavovať iné nálepky - napríklad proti utečencom a prisťahovalcom z Ukrajiny. Každý, kto ich chcel odlepiť, sa poranil - vnútri boli skryté špendlíky alebo žiletky. 

Svet sa asi postavil na hlavu! Vyzerá to tak, že úlohou firiem je dnes robiť kampane o tolerancii voči druhému človeku a úlohou politikov je hľadať nepriateľov, či fackovacích panákov. Kto bude ďalším terčom útokov? Kto je teraz na rade? Porozmýšľajme, kto by sa tak „hodil“, na koho by sa dalo zaútočiť, lebo je v niečom iný, ako väčšina? Ľaváci? Ryšaví? Hnedookí?